بانک ملی ایران طی سال های اخیر با حمایت از تکمیل و توسعه طرح ‌های سلامت محور، نقش ویژه ای در تجهیز بخش درمان کشور ایفا کرده که احداث بیمارستان آرام با تسهیلات یک هزار میلیارد ریالی استان البرز تنها نمونه ای از این خدمت رسانی است.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بانک ملی ایران طی دو سال گذشته رتبه نخست حمایت از رونق تولید، بنگاه های تولیدی و شرکت های دانش بنیان را در بین شبکه بانکی استان البرز کسب کرده و علاوه بر سرمایه گذاری در احداث بیمارستان آرام، جهت تکمیل و توسعه پروژه های زیرساختی حوزه درمان این استان از جمله شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) و شرکت سیناژن هر کدام ۴۰۰ میلیارد ریال و شرکت عرفان دارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.
اعطای تسهیلات و اعتبار برای توسعه و افزایش تولید در حوزه های صنایع غذایی، خودروسازی، صنایع سنگین و صنعتی، فولاد و… از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در استان البرز است به طوری که در سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت چای دبش به عنوان بزرگترین کارخانه چای خاورمیانه و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت زرماکارون پرداخت شده است.
بانک ملی ایران همچنین در این استان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت مادیران (فعال در زمینه تولید لوازم خانگی)، ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت جم ساز (صنعت خودروسازی)، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت فولاد پرشین، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت قطب آهن آسیا (صنایع سنگین و صنعتی) و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت پژواک رادین صنعت دانش (ماشین سازی و صنایع سنگین) در سال ۱۴۰۰ تخصیص داده است.
لازم به ذکر است، ارتباط موثر و پشتیبانی از واحدهای تولیدی به ویژه شرکت های دانش بنیان نیز از مهم ترین اولویت های استراتژیک بانک ملی ایران در سال جاری بوده و تمامی استان ها این امر مهم را در دستور کار خود قرار داده اند.

امیر نیک رویان پیشکسوت رسانه و مدیر روابط عمومی گروه مالی گردشگری که همین چندی پیش پدر خود را از دست داده بود؛ مادر عزیز خود را نیز به آغوش پروردگار رحمان سپرد.

به گزارش اقتصادرسا ؛امیر نیک رویان پیشکسوت رسانه و مدیر روابط عمومی گروه مالی گردشگری که همین چندی پیش پدر خود را از دست داده بود؛ مادر عزیز خود را نیز به آغوش پروردگار رحمان سپرد.

دوستان معدودی هستند که میدانند  ایشان به دلیل اینکه تنها پسر خانواده است در مجاهدتی بزرگ در کنار خواهر گرامیشان والدین خود را مراقبت نمود و از این آزمون با موفقیت خارج شد

ان شاالله به برکت ماه پر از نور رجب این بانوی مکرم قرین رحمت و بازماندگان در سعه صدر الهی تسکین یابند.

 

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد حمایتی بانک توسعه تعاون در رفع مشکلات تعاونگران را تأثیرگذار دانست.

به گزارش اقتصادرسا ؛مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با برخی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها اظهار داشت: شرکت های تعاونی برای تداوم یا توسعه فعالیت و افزایش توانمندی برای حفظ و ایجاد مشاغل جدید نیازهایی در حوزه خدمات اعتباری و بانکی دارند که با هدایت این واحدها به سمت شبکه بانکی به ویژه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای تعاونگران، این نیازها تا حد زیادی قابل تامین است.

وی افزود: مجموعه حاکمیتی بخش تعاون اعم از معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با تشکیل جلسات متعدد و بررسی مشکلات و چالش‌های تعاونی‌ها شرایطی را فراهم می‌سازند تا تعاونگران استانی در موقعیت مناسب به فعالیت اقتصادی و ایجاد اشتغال بپردازند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون نقش عاملیتی گسترده‌ای در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و تسهیلات موضوع بتد الف تبصره 18 قانون بودجه عهده دار بوده است و شرکت‌های تعاونی نیز برای بهره‌مندی از این تسهیلات هدایت می‌شوند و با توجه به تفاهم بانک توسعه تعاون با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز قرارداد در حال انعقاد با وزارت جهاد کشاورزی؛ تعاونی‌ها با معرفی دستگاه اجرایی مرتبط قابلیت استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و نیز تبصره 18 را دارند.

مسکنی افزود: تصمیماتی که در جلسات رفع مشکلات تعاونی‌ها اتخاذ می‌شود با همفکری دستگاه‌های حاضر و با هدف تسهیل فعالیت متقاضیان صورت می‌پذیرد و تلاش می‌شود تا مراحل تصویب با کمترین زمان و فرآیندها در کوتاه‌ترین مسیر و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود باشد.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه خاطرنشان کرد : منابع مورد نیاز برای اجرایی شدن مصوبات سفر رییس جمهور به استان‌ها با قید فوریت به استان تخصیص داده می‌شود و این بانک با تبعیت از تصمیمات دولت در بخش های اقتصادی و تعاونی نقش توسعه ای و تسهیلگری را برای تعاونگران و کارآفرینان ایفا می‌نماید.

وی افزود: بانک توسعه تعاون اهتمام زیادی برای پرداخت تسهیلات توسعه ای به تعاونگران و رسته های مختلف اقتصادی داشته است و استفاده از ظرفیت طرحهای ملی بسیار مغتنم است و با برگزاری جلسات و کارگروه‌ها تلاش می‌شود تا اولویت تخصیص‌ها مطابق اثربخشی طرح‌ها و آثار اجتماعی مثبت پروژه ها به ویژه اشتغال زایی باشد.

فتاحی گفت: بانک توسعه تعاون در پذیرش عاملیت تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 پیشگام بوده است و به محض انعقاد قرارداد و تفاهم، با ساماندهی واحدهای استانی و شعب و هماهنگی کامل با دستگاه‌های استانی تلاش می‌کند در مهلت مقرر نسبت به پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان اقدام نماید .

در این دیدار که با حضور البرز محمدی مدیر کل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی حسین نژاد مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، حمید رضا البرزی مدیر امور اعتباری و احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب بانک توسعه تعاون همراه بود، طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها از جمله استان‌های فارس، سمنان، خوزستان، البرز، چهارمحال و بختیاری مشکلات و چالشهای متقاضیان پرونده های تسهیلاتی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

 

روسای موفق شعب بانک توسعه تعاون طی همایشی با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش اقتصادرسا ؛در این کنفرانس که با سخنرانی علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی و فرشاد حیدری رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و طی ارتباط آنلاین با شبکه شعب کشور برگزار شد، روسای موفق ده شعبه بانک توسعه تعاون مورد تجلیل قرار گرفتند.

بر این اساس پرویز صادقی حسنوند رئیس شعبه مستقل مرکزی، محمد رضا کاظمی دینه رودی رئیس شعبه مرکزی کرج، منصور چابوک رئیس شعبه توحید تهران، مسعود کریمی رئیس شعبه مرکزی نهاوند، عباس آزاد رئیس شعبه بزرگمهر اصفهان، حمید ابری رئیس شعبه سجاد مشهد، ابوالفضل اولادی فرد رئیس شعبه مرکزی گرگان، محمد پور عباس رئیس شعبه شریعتی اهواز، امیر مرتضی رئیس شعبه مهدی شهر سمنان، رضا اسدی رئیس شعبه امیر مازندرانی ساری مورد تشویق قرار گرفتند و کلیپی از صحبت‌های پرویز صادقی حسنوند رئیس شعبه مستقل مرکزی به عنوان نماینده روسای شعب موفق بانک با موضوع عوامل موفقیت شعبه پخش شد.

در این همایش علی صالح‌آبادی رئیس ‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نقش مهم رعایت اخلاق حرفه‌ای و رفتار نیکو با مراجعین در موفقیت روسا و همکاران شعبه اشاره کرد و فرشاد حیدری رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری ایران نیز گزارشی تحلیلی از نظرسنجی صورت پذیرفته در خصوص نقش آموزش‌های حرفه‌ای در ارتقای سطح خدمات شعبه ارائه داد. گفتنی است در این رویداد آنلاین حدود سه هزار نفر از همکاران شبکه بانکی حضور داشتند.

 

واگذاری چک‌های تضمین‌شده با استفاده از شناسه صیادی ثابت از 16 بهمن در سامانه چکاوک ممنوع است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و بر اساس این شیوه‌نامه از 18 دی ماه 1400 امکان انجام عملیات ثبت صدور چک تضمین‌شده در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی (پورتال سامانه صیاد (پیچک) مهیا و از تاریخ مذکور صدور چک تضمین‌شده برای مشتریان بدون اخذ شناسه استعلام ممنوع شده بود.
گفتنی است، از روز 16 بهمن 1400 واگذاری چک تضمین‌شده با استفاده از شناسه استعلام صیاد ثابت در سامانه چکاوک ممنوع بوده و از تاریخ یاد شده پذیرش چک‌های مزبور با شناسه استعلام ثابت در سامانه چکاوک مردود می‌شود. لذا از تاریخ یاد شده تسویه چک‌های تضمین‌شده‌ای که براساس این بخشنامه صادر نشده باشند، به‌صورت بین‌بانکی و از طریق سامانه چکاوک میسر نبوده و باید به‌صورت درون بانکی پذیرش و پردازش شود.

روتیتر: با حضور مدیرعامل صندوق و نماینده موسسه ماهان؛

اختتامیه اولین دوره مدیریت کسب و کار MBA صندوق قرض الحسنه شاهد با همکاری مدرسه عالی کسب و کار ماهان برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، اختتامیه اولین دوره مدیریت کسب و کار MBA صندوق قرض الحسنه شاهد با همکاری مدرسه عالی کسب و کار ماهان در سالن جلسات شهدای مدافع سلامت با حضور دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق، نماینده ماهان و جمعی از دانش پذیران این دوره برگزار شد.

در ابتدای این نشست غلامحسین مرادی مدیر اداری و منابع انسانی صندوق قرض الحسنه شاهد با ارائه گزارشی از چگونگی شکل گیری این دوره و نحوه همکاری صندوق با مدرسه عالی کسب و کار ماهان، گفت: در زمستان سال ۱۳۹۸ و با دستور دکتر کریمی مدیرعامل محترم در راستای رشد و توسعه فردی کارکنان با برگزاری آموزش های ضمن خدمت، تصمیم گرفته شد اولین دوره MBA در مجموعه برگزار شود به همین دلیل مدرسه کسب و کار ماهان به عنوان یکی از موسسات آموزشی پیشتار در حوزه مدیریت کسب و کار برای همکاری در این زمینه انتخاب شد.

مدیر اداری و منابع انسانی صندوق قرض الحسنه شاهد در ادامه افزود: خوشبختانه این دوره با حضور ۲۲ نفر از همکاران در بخش های مختلف آغاز شد اما در اولین روزهای شروع کلاس ها با شیوع ویروس منحوس کرونا، به اجبار دوره دچار وقفه ای چند ماهه شد ولی خوشبختانه پس از تثبیت نسبی شرایط کرونایی کشور توانستیم با همکاری خوبی که مابین صندوق و مدرسسه عالی کسب و کار ماهان برقرار شد به دو روش حضوری و برخط کلاس ها را تا انتها برگزار کنیم و امروز آخرین جلسه آموزشی را همراه با مراسم اختتامیه دوره در حضور مدیرعامل محترم وهمکاران دانش پذیر جشن بگیریم.

در ادامه آقایان دکتر علی بخشی مشاور مدیرعامل و عباسی قادی مدیر طرح و برنامه به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی در رشد و ارتقاء فردی کارکنان و نتیجتاً سازمان اشاره کرده و از مدیرعامل بابت توجه ویژه به این حوزه تقدیر کردند.

دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد به عنوان سخنران بعدی این مراسم با ابراز خوشنودی از اتمام اولین دوره مدیریت کسب و کار MBA در صندوق، اظهار کرد: خداوند منان را شاکریم که این فرصت را داد تا بتوانیم اولین دوره MBA را در حالی که با پاندمی کرونا همراه شد به سلامت و در کنار هم خاتمه دهیم.

 مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد افزود: ما در سازمانی خدمت می کنیم که افتخار خادمی عزیزترین های ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی یعنی خانواده های بزرگ و گرانقدر شاهد و ایثارگر را یدک می کشد پس شایسته است کارکنان این سازمان با حداکثر توانمندی در زمینه علمی خدمتگذار این عزیزان باشند.

دکتر کریمی در ادامه گفت: به عنوان فردی دانشگاهی از سال ها قبل با مدرسه عالی کسب و کار ماهان آشنایی داشتم و همواره مشی این موسسه علمی در حوزه دانش افزایی به ویژه عرصه کسب و کار را می پسندیدم لذا به همین دلیل تصمیم گرفته شد از طریق همکاری با ماهان در صدد رشد و ارتقای فردی و سازمانی کارکنان با فراگیری نوین ترین روش های کسب و کار جهت خدمتگذاری به خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر اقدام نماییم.

عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد تصریح کرد: مدرسه عالی کسب و کار ماهان با بهره گیری از مدیران دغدغه مند خود و استفاده از اساتید برتر کشور در حوزه کسب و کار، گام های بلندی را در رشد و ارتقای فضای کسب و کار و مهمتر از آن ارائه خدمات شایسته به مردم عزیز کشور برداشته است که جای بسی خوشحالی و افتخار دارد،  به همین دلیل بر خود لازم می دانم از این موسسه علمی کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

دکتر اسلام کریمی در پایان خاطر نشان کرد: دوره فعلی که به پایان آن رسیدیم اولین دوره بود اما آخرین آن نخواهد بود زیرا در صدد برنامه ریزی برای برگزاری دوره های بعدی MBA برای سایر کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد در سراسر کشور هستیم تا بتوانیم عدالت آموزشی را برای کارکنان به ارمغان آوریم.

پس از صحبت های مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد، دکتر حمید سرسختی مدیر باشگاه مشتریان مدرسه عالی کسب و کار ماهان که به نمایندگی از این موسسه علمی در مراسم اختتمایه دوره MBA 981 Online حضور داشت، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در صندوق قرض الحسنه شاهد به عنوان یک سازمان ارائه دهنده خدمات به خانواده های شاهد و ایثارگر، گفت: بسیار خرسندم در سازمانی حضور پیدا کرده ام که مدیر ارشد آن توجه ویژه ای به رشد و تعالی سازمان خود با استفاده از توانمندسازی علمی کارکنان آن دارد.

سرسختی افزود: مدرسه عالی کسب و کار ماهان و در راس آن برادران سیاری همواره دغدغه ی اصلی خود را ارتقاء سطح دانش کسب و کارهای کشور قرار داده و در این زمینه برنامه ریزی های فراوانی برای رشد و بالندگی فضای کسب و کار ایران اسلامی در بخش های مختلف خصوصی، خصولتی و دولتی در دستور کار قرار داده اند.
مدیر باشگاه مشتریان مدرسه عالی کسب و کار ماهان اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه شاهد به عنوان یکی از سازمان های ارائه دهنده خدمات به خانواده های عزیز و قابل احترام شاهد و ایثارگر و تفکرات مثبت مدیران ارشد آن یکی از سازمان هایی است که همفکر با ماهان در تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و خدمات رسانی به جامعه است و همین امر باعث شده در مدرسه عالی کسب و کار ماهان، صندوق قرض الحسنه شاهد به عنوان یکی از سازمان های ارزشمند همکار شناخته شود.

دکتر حمید سرسختی در پایان با تشکر از دانش پذیران این دوره، گفت: ان شاالله با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم دوره های بعدی MBA را در صندوق قرض الحسنه شاهد به مانند این دوره که بسیار خوب برگزار شد، راه اندازی و به پایان برسانیم.

در پایان مراسم، دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد با اهداء گل و هدایایی از متولیان برگزاری این دوره در صندوق و مدرسه عالی کسب و کار ماهان تقدیر به عمل آوردند.

 

روتیتر: در دوازدهمین دوره گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور؛

10 رئیس شعبه بانک دی از سوی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران به‌عنوان رؤسای موفق شعب تجلیل شدند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، در دوازدهمین دوره گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور که با حضور علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از مدیران ارشد این بانک و  همچنین با حضور مجازی مدیران ارشد بانک‌های کشور برگزار شد، از 10 رئیس موفق شعب بانک دی تجلیل به عمل آمد.
در این گردهمایی که با موضوع «آموزش و توسعه منابع انسانی شعب» برگزار شد، «بابک عزیزی»، رئیس شعبه مستقل مرکزی بانک دی، «سپیده شیربخت»، رئیس شعبه نیاوران، «رامین قاسمی»، رئیس شعبه شریعتی، «زینب محمدزاده»، رئیس شعبه میدان ونک، «فتانه ابوالی»، رئیس شعبه آفریقا، «امید امانداد»، رئیس شعبه سهروردی شمالی، «سیدمحمدحسین قاسمی»، رئیس شعبه وزراء، «علی فاتحی»، رئیس شعبه حافظ، «رضا طولابی»، رئیس شعبه توحید و «اسماعیل عالمی‌نسب»، رئیس شعبه بندرعباس به عنوان رؤسای موفق شعب بانک دی انتخاب و معرفی شدند.
انتخاب رؤسای موفق در این گردهمایی بر اساس ارزیابی عملکرد رؤسای موفق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برای سه سال منتهی به سال 1399 در 7 شاخص درصد رشد منابع، رشد مصارف، کاهش مطالبات نسبت به مصارف، متوسط سهم تسهیلات اعطایی از کل سپرده‌های شعبه، درصد تحقق اهداف در مورد سپرده‌ها و سایر عوامل، ویژگی‌های خاص بانک و وضعیت شعبه از لحاظ سودآوری صورت گرفته است.
گفتنی است گردهمایی رؤسای موفق بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور، همه‌ساله توسط مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران با هدف انتقال تجربیات و مهارت‌های علمی رؤسای شعب و همچنین با هدف قدردانی و تکریم از مدیریت شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به عنوان ارزشمندترین دارایی آن‌ها برگزار می‌شود.
در این گردهمایی که به علت شرایط ناشی از شیوع کرونا به صورت مجاری برگزار شد، مراسم قدردانی از رؤسای موفق شعب بانک دی، در ساختمان مرکزی این بانک با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی توسط فریدون رشیدی، عضو هیئت‌مدیره و معاون اعتبارات بانک دی و همت‌الله حسین‌زاده، معاون بانکی و بازاریابی بانک انجام شد.

روتیتر: در گفت و گو با رییس اداره مطالعات اقتصادی بورس کالا مطرح شد؛

رییس اداره مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت و گویی با اشاره به عرضه قریب الوقوع املاک شهرداری تهران در بورس کالا، مزیت ها و برتری عرضه املاک و مستغلات شهرداری‌ها و نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی و بانک‌ها به نسبت مزایده های سنتی را برای هر دو طرف فروشنده و خریدار تشریح کرد.

به گزارش ا قتصادرسا؛رییس اداره مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت و گو با «کالاخبر» اظهار داشت: عرضه املاک و مستغلات از تابستان سال ۱۳۹۹ در بازار فرعی بورس کالای ایران کلید خورده و انجام این معاملات در بورس مزایا و کارکردهای متعددی هم برای عرضه‌کننده و هم برای متقاضیان خرید املاک دارد.

معین محمدی‌ پور گفت: یکی از مزایای مهم معامله املاک و مستغلات برای شهرداری‌ها یا نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی و بانک‌ها در بورس کالای ایران، ایجاد شفافیت در فرایند انجام معاملات است زیرا مکانیزم کشف نرخ در بورس به صورت حراج بوده و قیمت‌های متقاضیان خرید قابل رصد برای عموم است، ضمن اینکه در هنگام پذیرش ملک پیش از برگزاری حراج نیز دقت کافی در مستندات و مالکیت املاک توسط بورس صورت می‌گیرد و تمامی این مستندات برای عموم قابل رویت بوده و از این طریق افرادی که تمایل به خرید داشته باشند از صحت مستندات املاک مطمئن خواهند شد.

مزایای همزمان برای خریدار و فروشنده

وی افزود: همچنین در هنگام انتشار آگهی فروش یا همان اطلاعیه عرضه در وبسایت بورس کالا، همزمان پیش‌نویس مبایعه‌نامه و کلیه شرایط فروش ملک منتشر خواهد شد و متقاضیان خرید با آگاهی از تمامی شرایط معامله وارد رقابت می شوند؛ بنابراین با توجه به انتشار مبایعه نامه در سایت رسمی بورس کالای ایران به همراه گزارش کارشناس رسمی دادگستری و جزییات ملک پیش از انجام معامله، متقاضیان این امکان را دارند که پیش از ورود و مشارکت در فرآیند حراج متن آن را مطالعه کرده و از ملک موردنظر بازدید کنند تا با در نظر گرفتن شرایط تسویه معامله در خصوص شرکت در حراج تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد:از دیگر مزایای فروش املاک از طریق بورس کالا برای نهادهای عمومی و دولتی کاهش هزینه معاملات و سهولت و سرعت در بازاریابی، فروش و انجام معاملات املاک است به طوری که تا لحظه انجام معامله ملک و قطعی شدن خریدار نهایی، هزینه‌ای بر نهادهای فروشنده ملک تحمیل نمی‌شود و تنها در صورت انجام معامله قطعی، طرفین در حدود دو در هزار ارزش ملک را به عنوان کارمزد ارکان بازار سرمایه پرداخت می کنند.

محمدی پور خاطرنشان کرد: بنابراین با پذیرش املاک در بورس‌کالا، این اطمینان نیز ایجاد می شود که فروش و واگذاری این املاک در آینده و انتقال قطعی سند مالکیت آن با مشکلی مواجه نخواهد شد از سوی دیگر با توجه به اینکه املاک پذیرش شده در بورس باید دارای سند رسمی بوده و متصرف نداشته و مورد ادعای شخص ثالث نباشد، همچنین این نکته که عرضه املاک در بورس کالا باید نهایتا منجر به انتقال قطعی مالکیت شود، متقاضیان خرید ملک برای شرکت در فرآیند حراج در خصوص ملک موردنظر و شرایط و ادعای عرضه‌کننده اطمینان خاطر بالایی دارند.

کاهش هزینه ها و حذف تشریفات

رییس اداره مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران یادآور شد:با توجه به ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و همچنین ماده ۱۷ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، خرید و فروش کالاهای پذیرفته شده در بورس‌های کالایی که با رعایت مقررات حاکم بر آن بورس‌ها مورد دادوستد قرار می گیرند توسط وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی و عمومی و دستگاه‌های اجرایی نیاز به برگزاری مناقصه یا مزایده و تشریفات مربوط به آنها را ندارد.

به گفته ی وی، معافیت در برگزاری تشریفات قانونی مربوط به مزایده های سنتی، موجب کاهش هزینه های معاملاتی شده و سهولت در پاسخگویی به نهادهای نظارتی را برای مدیران نهادها به ارمغان می‌آورد. به عبارت بهتر، علاوه بر اینکه سازوکار بورس و دستورالعمل‌های حاکم بر آن شفافیت در معاملات را تضمین می‌کند، تسهیلات فراهم شده در بازار املاک بورس کالا نیز موجب می‌شود عرضه‌کننده تا زمان فروش املاک خود در بورس هزینه‌ای بابت برگزاری حراج پرداخت نکند و هزینه‌های نهادهای عمومی و دولتی به پرداخت کارمزدهای معاملاتی محدود خواهد شد که رقم آن در مقابل هزینه‌های پرداختی در روش‌های سنتی مزایده یا بازار آزاد املاک بسیار ناچیز است.

محمدی پور تصریح کرد: بر این اساس، معامله املاک از طریق بورس کالای ایران نسبت به انجام معاملات سنتی در بازار این مزیت را نیز داراست که طرفین معامله به دلیل تودیع تضامین مورد نیاز نزد بورس سعی می‌کنند در مهلت های مقرر مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه به تعهدات خود عمل کنند.


وی با بیان اینکه حذف شائبه های مربوط به فروش املاک در قالب مزایده های سنتی یا تهاتر املاک برای تسویه مطالبات و چگونگی قیمت‌گذاری آنها نیز موضوع دیگری است که به کمک عرضه در بورس امکان پذیر است و در فضای رقابتی و عادلانه موجود بین خریداران، کشف قیمتی منصفانه صورت می پذیرد، افزود: در سازوکار بورس کالا افزون بر اینکه ارزش‌گذاری پایه ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری صورت می‌گیرد، ملک بر خلاف مزایده‌های سنتی در رقابت شفاف بر روی تابلوی بورس به قیمت واقعی و به نرخ روز فروش می‌رود.

امکان تسویه مطالبات با فروش املاک در بورس

وی اضافه کرد: همچنین در صورتی که برخی نهادها مانند شهرداری‌ها یا دولت بخواهند در راستای تسویه مطالبات خود از این روش استفاده کنند برنده حراج در بورس کالا می‌تواند از طریق تسویه غیرنقدی اقدام به تسویه مطالبات خود با نهاد مربوطه کند. در این صورت بخش نقدی موردنظر فروشنده از طریق بورس کالای ایران میان طرفین معامله جابجا خواهد شد و در هنگام امضای مبایعه‌نامه میان طرفین بخش غیرنقدی به نحوی که در آگهی فروش یا همان اطلاعیه عرضه شرح داده شده، قابل تسویه خواهد بود. در نتیجه عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا سازوکار خوبی را برای این نهاد فراهم می‌سازد تا از این طریق بتواند در فرآیندی ساده‌تر، کوتاه‌تر و البته کم‌هزینه‌تر مطالبات احتمالی خود با پیمانکاران را تسویه کند.

 

طی مراسمی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، معاونان مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک کارآفرین، شعبه مستقل بلوار ناهید، فعالیت خود را در آدرس جدید آغاز کرد.


به گزارش اقتصادرسا روابط عمومی بانک کارآفرین، شعبه مستقل بلوار ناهید که پیش از این در خیابان ناهید غربی، پلاک ۹۷ مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان بود، به پلاک ۳۶ در همین خیابان نقل مکان کرد.
دکتر احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین در مراسم بازدید، ضمن تشکر و قدردانی از تمام دست‌اندرکاران و همکاران بابت افتتاح شعبه در آدرس جدید، در جریان آخرین فرآیندهای ساخت شعبه و همچنین خدمات و امکانات متنوع آن قرار گرفت و خطاب به همکاران شعبه ناهید، گفت: «امیدوارم با توجه به توانایی و ظرفیت بالایی که در تک تک شما وجود دارد، همچنان شاهد افزایش نقاط قوت و رفع کمبودهای احتمالی در آینده باشیم.»
شعبه ناهید در محل جدید که ساخت آن حدود 5 ماه زمان برده است، علاوه بر ارائه انواع خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان از امکانات مناسبی از جمله ۹ باجه برای ارائه خدمات، پارکینگ اختصاصی مشتریان، اتاق‌ ملاقات مخصوص مراجعه‌کننده‌ها و اتاق اینترنت برخوردار است. در طراحی ساختمان این شعبه برای نخستین بار به طور کامل از هویت جدید بانک کارآفرین استفاده شده است تا مشتریان در کنار بهره‌مندی از تجهیزات به‌روز و استاندارد و دریافت سریع و بدون مشکل خدمات بانکی، فضایی آرامش‌بخش را هم تجربه کنند.
در پایان مراسم افتتاح، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، معاونان مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک کارآفرین از بخش‌های مختلف شعبه ناهید بازدید و برای همکاران آرزوی موفقیت کردند. شعبه مستقل بلوار ناهید در آدرس تهران، خیابان ولیعصر، رو‌به‌روی پارک ملت، خیابان ناهیدغربی، پلاک ۳۶ طبقه همکف، آماده ارائه انواع خدمات بانکی به مشتریان است.

تسهیلات خرد موسسه اعتباری ملل برای رونق اقتصادی و حل مشکلات اصناف در شش‌ماهه دم سال ۱۴۰۰ شدت گرفته و مشکلات بسیاری از فعالان بازارهای مختلف و کاسبان اصناف را حل کرده است.

به گزارش اقتصادرسا ، در دی‌ماه سال جاری مانده تسهیلات موسسه ملل مبلغ ۲۸۲ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال بوده که بالاترین سهم از این وام‌ها به سرفصل مشارکت مدنی ۱۷۰ هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داد.
در این دوره درامد از محل تسهیلات موسسه ملل ۴۵ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال بود.
در آذر ۱۴۰۰ نیز بر همین منوال بوده و تسهیلات مشارکت مدنی بیشترین سهم را مانند دوره‌های گذشته داشته است.

شتاب پرداخت تسهیلات خرد برای نجات فضای کسب‌وکار در۶ ماهه دوم۱۴۰۰

بر اساس گزارش ماهیانه دی‌ماه سال ۱۴۰۰، موسسه اعتباری ملل مبلغ ۱۳ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات فروش اقساطی، ۸۴ هزار میلیارد ریال وام مرابحه و ۱۰ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است که با توجه به تمرکز موسسه بر انواع تسهیلات، می توان گفت که تمامی تسهیلات موسسه برای رفع مشکلات اقتصادی خرد و متوسط بوده و در کنار دریافت‌کنندگان حقوقی تسهیلات ، به افراد حقیقی نیز اهمیت زیادی داده شد ا مشکلات اقتصادی برای آن‌ها قابل‌رفع باشد.

اعطای تسهیلات برای رفع مشکلات اقتصادی مردم
در ماه‌های اخیر، تسهیلات موسسه ملل متوجه اصناف بوده و گرایش به اعطای وام‌های خرد داشته است.
در این دوره به‌واسطه تسهیلات موسسه ملل ۲۳ هزار کسب‌وکار به بازار کار برگشته و توانستند مشکلات مالی خود را برای ادامه کسب‌وکار رفع کنند. این تسهیلات از تیرماه خیز برداشته و در ماه‌های اخیر به اوج رسیده است.

در حقیقت، این موسسه در راستای ایجاد اشتغال و تولید کالاهای ایرانی با اعطای تسهیلاتی از طریق طرح‌های افق، یکتا کارت اعتباری، متخصصان و اصناف نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کرد.

از طرف دیگر این موسسه برای شهروندان برای تهیه مسکن و اجاره‌بها نیز اقدام به تسهیلات کرده و پنج هزار نفر از شهروندان با بهره بردن از این تسهیلات اقدام به تهیه مسکن کرده‌ و مشکل اجاره‌بهای آن‌ها رفع شد.
علاوه بر این، موسسه ملل در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ قریب به شش هزار تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت کرده و به‌طور میانگین در ماه‌های اخیر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

همچنین، در آذر ۱۴۰۰ نسبت تسهیلات اعطایی خالص به حقوق صاحبان سهام رقم ۳۸ درصد شده که نشان از اهتمام موسسه برای پرداخت تسهیلات به شهروندان برای کمک به فضای کسب‌وکار جامعه است.
شایان‌ذکر است که نسبت مانده تسهیلات اعطایی به دارایی‌های موسسه ملل رقم ۵۳ درصد در آذرماه سال جاری بوده که نشان از کنترل ریسک موسسه است چراکه تسهیلات نیمی از دارایی‌های موسسه را شامل شده و هیچ ریسکی را متوجه موسسه نمی‌شود.

 

 

روتیتر: دکتر ابراهیمی در بازدید از مرکز ارتباط با مشتری تأکید کرد:

مدیرعامل بانک سپه مشتری‌مداری را یکی از مؤلفه‌های مهم وفادارسازی مشتریان خواند و تأکید کرد: پاسخگویی دقیق، سریع و توام با احترام به مشتریان در سراسر شعب و واحدهای ستادی را مهم‌ترین وظیفه کارکنان این بانک در شرایط کنونی است.

به گزارش اقتصادرسا ؛آیت اله ابراهیمی در بازدید از مرکز ارتباط با مشتریان (1557) با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مرکز گفت: تجمیع مشتریان شش بانک و موسسه مالی در قالب یک بانک واحد به نام سپه و اجرای طرح‌های توسعه در حوزه فناوری، نیاز به پاسخگویی مشتریان را در این مقطع چندین برابر کرده است.
وی پاسخگویی به مشتریان با شکیبایی و احترام را وظیفه تک‌تک کارکنان بانک در سراسر کشور دانست و خاطرنشان کرد: در چند ما اخیر بانک سپه به پشتوانه حمایت مشتریان و تلاش کارکنان توانست پروژه‌های مهمی در حوزه فناوری اطلاعات را عملیاتی کند و همکاران ما در شعب و مرکز 1557 با پاسخگویی مناسب به مشتریان در این زمینه نقش مهمی را ایفا کردند.
مدیرعامل بانک سپه به اهمیت بالای پاسخگویی مطلوب به مشتریان در ارتقای جایگاه بانک اشاره کرد و گفت: با رعایت اصول مشتری‌مداری ضمن حفظ مشتریان وفادار بانک سپه باید زمینه جذب مشتریان جدید را مهیا کنیم.
ابراهیمی تواضع و رفتار متعهدانه همکاران در خدمت به مشتریان را موجب تقویت دلگرمی و ترغیب حس وفاداری در آنها دانست و افزود: تکریم ارباب‌رجوع و عرضه خدمات و محصولات مطلوب بانک سپه را به بزرگ‌ترین و کارآمدترین بانک کشور تبدیل خواهد کرد.
شایان‌ذکر است مدیرعامل بانک سپه در بازدید از مرکز ارتباط با مشتریان بانک سپه به چندین تماس مشتریان پاسخ داده و از نزدیک در جریان روند فعالیت این مرکز قرار گرفت.
براساس این گزارش دکتر ابراهیمی پس از بازدید از مرکز ارتباط با مشتریان بانک سپه (1557) به‌صورت سرزده از اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و شعبه چهارراه اختیاریه بازدید کرد.
وی در این بازدیدها ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با کارکنان شعبه اختیاریه و اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بر ضرورت رعایت قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در انجام امور تأکید کرد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top