بانک توسعه تعاون بخش مهمی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص داده است.
به گزارش اقتصادرسا روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، این بانک در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از27 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که از این میزان حدود 5300 میلیارد ریال به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص یافته است. از ناحیه این میزان تسهیلات پرداختی 12 هزار و 530 طرح توسط مددجویان در سراسر کشور راه اندازی شده است.
بررسی عملکرد شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور نشان می دهد ،استان فارس با 787 طرح ،خراسان رضوی با 747 ، آذربایجان شرقی با 729 ، کرمانشاه با 620 و چهار محال و بختیاری با 536 طرح در رتبه های اول تا پنجم تعداد طرح های مشمول پرداخت تسهیلات قرار دارند.
میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به مددجویان نهاد های حمایتی نیز تا دوم بهمن سال جاری به حدود 5300 میلیارد ریال رسیده است.
استان فارس با 376 میلیارد ریال ، خراسان رضوی با 334 میلیارد ،آذربایجان شرقی با 296 میلیارد ، کرمانشاه با 252 میلیارد و اصفهان با 229 میلیارد ریال در رتبه های اول تا پنجم میزان پرداخت تسهیلات قرار دارند.
در راستای تسهیل صدور مجوزها در بازار سرمایه، مجوز تأسیس شرکت کارگزاری پویان پس از ۱۲ سال صادر شد.
به گزارش اقتصادرسا ؛معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: این شرکت کارگزاری که چندی قبل مجوز موافقت اصولی خود را از سازمان بورس دریافت کرده بود، موفق به طی فرایندهای لازم شد و بدین ترتیب توانست وضعیت شرکت خود را به تاسیس برساند.
علیرضا ناصر پور در اینباره افزود: امیدواریم که بعد از دریافت مجوز تاسیس، به زودی شاهد دریافت مجوز فعالیت این شرکت کارگزاری نیز باشیم.
وی عنوان کرد: علاوه بر این شرکت، طی سه ماه گذشته، مجوز موافقت اصولی ۵ شرکت کارگزاری هم صادر شده است و فرایند بررسی شرکتهای کارگزاری به سرعت ادامه دارد و در آیندهای نزدیک در خصوص مابقی شرکتهای دیگر که درخواست داده بودند، تصمیمگیری و ابلاغ نظر خواهد شد.
علیرضا ناصر پور ادامه داد: علاوه بر این، درباره سایر نهادهای مالی در این بازه زمانی مجوز موافقت اصولی ۴ شرکت جدید سبدگردان دیگر نیز صادر شد و همچنین مجوز تاسیس ۲ شرکت سبدگردان هم که از قبل موافقت اصولی خود را دریافت کرده بودند صادر شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق، ۲ شرکت سبدگردان دیگر هم موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند و تعداد ۲ شرکت مشاوره سرمایهگذاری هم مجوز موافقت اصولی خود را دریافت کردند.
به گفته معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس؛ در حوزه شرکتهای کارگزاری و هم در حوزه سایر نهادهای مالی از جمله نهادهای مالی خدمات دهنده، فرایند بررسی صدور مجوزها با سرعت در سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی است و در صورت احراز شرایط درباره آنها اعمال نظر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: هدف این است که فرایند بررسی صدور مجوزها تا حد امکان کوتاه شود و درخواستهای واصله به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط، اعلام نظر برای آنها انجام شود.
یک مدرس دانشگاه گفت: پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند) نمونه ای از یک گردشگری مدرن و پایدار است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از ستاد خبری گروه مالی گردشگری در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ، سارا اردو در کارگاه آموزشی با عنوان " اکوتوریسم با رویکرد گردشگری مدرن" که در غرفه بانک گردشگری برگزار شد، افزود: در "آیلند" تمام ابعاد گردشگری پایدار و مدرن شامل بعد محیطی، بعد اقتصادی و بعد اجتماعی رعایت شده است.
وی با بیان اینکه اکوتوریسم، گردشگری مسئولانه در طبیعت است، افزود: حرکت در جهت توسعه پایدار، دوستی با فرهنگ بومیان و کمک به حفظ میراث فرهنگی از جمله مسئولیت های یک گردشگر در سفر را تشکیل می دهد.
اردو تصریح کرد: گردشگر باید از منابع موجود در طبیعت به گونه ای حفاظت کند که نسل های آینده هم بتوانند استفاده کنند. همان گونه که از میراث فرهنگی حفاظت می کنیم، باید از میراث طبیعی هم حفاظت شود.
وی با بیان اینکه گسترش شهرنشینی و پیامدهای آن از جمله آلودگی هوا از جمله علل اکوتوریسم مدرن است، گفت: سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، گردشگری پایدار را با عنوان "رجوع به زوایای زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی توسعه گردشگری" تعریف کرده است.
این مدرس دانشگاه گفت: اقدامات مهمی در جهت حفاظت از محیط زیست در سرزمین ایرانیان (آیلند) انجام شده که از جمله آنها پوشش گیاهی سازگار با محیط و اقلیم، مدیریت آب ، ایجاد شبکه فضای سبز بر اساس سرانه جمعیت و مدیریت پساب و فاضلاب است.
به گفته مسئولان پروژه آیلند، تمام طرح های زیست محیطی و دیگر طرح های اجرا شده در سرزمین ایرانیان (آیلند) با کمک مشاوران مجرب بین المللی ارزیابی و به اجرا درآمده است.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از 9 بهمن ماه آغاز به کار کرد، بعدازظهر سه شنبه 12 بهمن به کار خود پایان داد.
جامعه ایده آل _روز گذشته با ثبت معامله بیش از ۵۰۶ هزار تن انواع محصول در بازار فیزیکی بورس کالای ایران، رکورد تاریخی ارزش معاملات روزانه با ثبت رقم ۹.۸۸ هزار میلیارد تومان از ابتدای تاسیس بورس کالا تا کنون شکسته شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از «کالاخبر»؛ همان گونه که اشاره شد دیروز (دوشنبه ۱۱ بهمن ماه) با ثبت معامله ۵۰۶ هزار و ۸۲۵ تن انواع محصول در تالارهای مختلف بورس کالا، ارزش معاملات روزانه بازار فیزیکی به بیش از ۹۸ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال رسید که رکورد تازه ای به شمار می رود. این در حالی است که رکورد قبلی ارزش روزانه بازار فیزیکی به ۳ آذر ماه سال جاری با ۹۰ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال اختصاص داشت.
روز گذشته بیشترین حجم و ارزش معاملات ثبت شده متعلق به تالار محصولات صنعتی و معدنی بود. در این تالار ۳۹۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا که عمدتا ورق فولادی بود مورد معامله قرار گرفت و در نتیجه ارزشی معادل ۸۲ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال را به ثبت رساند.
همچنین ۲۷ هزار و ۲۸۱ محصول در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی و ۷ هزار و ۸۱۰ تن محصول در تالار صادراتی مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال و ۸ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال را رقم زد.
در روز مورد بررسی، بازار فرعی بورس کالا میزبان معامله هزار و ۵۷۹ تن انواع محصول شامل به ارزش ۵۷۶ میلیارد ریال بود و در تالار سیمان ۲۰ هزار و ۶۵۵ تن محصول به ارزش ۸۹ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.
احمد عابدی کارشناس حوزه شهری درباره مزیت عرضه بورسی املاک شهرداری گفت: عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا در وهله نخست منجر به شناسایی کامل املاک شهرداری و اجرای مصوبه شورای شهر و در ادامه به افزایش سرعت، شفافیت و کشف واقعی قیمت ها در مبادلات و در کل به ساماندهی واگذاری املاک شهرداری منتهی می شود.
کسب درآمد برنامهریزیشده از مولدسازی داراییها
به گزارش اقتصادرسا ؛عابدی در گفتوگو با «کالاخبر» افزود: شهرداری املاک زیادی در اختیار دارد که میتواند با مولدسازی آن درآمدهای قابلتوجهی به دست آورد. در واقع واگذاری بورسی املاک، راهکاری مناسب و بهینه برای مولدسازی داراییهای شهرداری است.
او یادآور شد: داراییهای شهرداریها بعضاً، شناخته شده نیست بنابراین لازم است که کلیه داراییهای شهرداری در سازمان املاک و مستغلات ثبت شود که عرضه در بورس کالا، آغازگر شفافیت آماری در این بخش نیز خواهد بود.
مصوبه روی زمین ماده شورای شهر
عابدی ادامه داد: شورای شهر سه سال قبل، مصوب کرد که تمام داراییهای شهرداری که در قالب زمین و مستغلات است در سازمان املاک و مستغلات ثبت شود اما تاکنون این مصوبه اجرا نشده است.
او گفت: با شناسایی اموال شهرداری و منسجم شدن داراییها، اقدامات موثر واگذاری و نحوه فروش این داراییها از مسیر بورس نیز عملیاتی خواهد شد.
ثبت داراییها، اولین گام مولدسازی داراییها
این کارشناس حوزه شهری خاطرنشان کرد: تا زمانی که املاک ثبت نشود شهرداری نمیتواند اعلام کند چقدر دارایی دارد و نمیتواند روی مولدسازی این داراییها بهطور برنامهریزیشده کار کند.
عابدی ادامه داد: املاک و داراییها، یکی از پایههای اصلی درآمد شهرداریهاست. اگر شهرداریها عرضه املاک را ساماندهی نکنند، نمیتوانند درآمد مؤثری از داراییهای خود داشته باشند و براساس اعلام شهردار تهران نیز این داراییها می تواند به زیان خود شهرداری باشد که در این زمینه باید از فرصت فروش شفاف این املاک استفاده شود.
ساماندهی نظام قیمتی در واگذاری املاک
وی افزود: بهجای آنکه شهرداری در یک پروسه زمانبر، املاک خود را به شکل سنتی به مزایده بگذارد، این امکان برای شهرداریها فراهم شده است که با عرضه املاک خود در بورس کالا در یک شیوه شفاف، مدرن و الکترونیکی کل روند یک معامله انجام شود و پروسه ای به مراتب سهل تر و سریع تر در فروش املاک اجرایی شود.
او تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که میتواند در جریان مولدسازی داراییها از طریق عرضه در بورس کالا برای شهرداریها ارزشافزوده داشته باشد، بحث ساماندهی نظام قیمتی در واگذاریهاست.
عابدی در پایان متذکر شد: با توجه به آنکه همهچیز در بورس ثبت میشود و قیمتها نیز بر تابلوی بورس برای همگان شفاف است در روند معاملات املاک، قیمت ثبت شده برنده نهایی نیز مشخص است و به عبارت بهتر در عرضه املاک در بورس کالا، ابهامات و شبهات معاملات به صفر میرسد که در این فضا، قطعاً تخلف و فساد حذف شده و به مرور مزایده های پاکتی با کارایی پایین و برخی شائبه ها کنار می رود.
اولین نشست شورای هماهنگی مدیران استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان قزوین با حضور رییس منطقه صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، پس از ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی مدیران استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اولین نشست این شورا در استان قزوین با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان و بهمن رفیعی رییس منطقه صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد.
در این نشست که به منظور هم افزایی، تشریک مساعی وتقویت نقش واحدهای استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران درتصمیم سازی و تبادل تجربیات، افزایش اختیارات و ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه های کشوری واستانی برگزار شد، مدیر کل بنیاد شهید و امور استان قزوین و روسای شرکت ها و موسسات تابعه بنیاد حضور داشته و به ارائه گزارشات حوزه مدیریتی خود پرداختند.
بهمن رفیعی رییس منطقه صندوق قرض الحسنه شاهد نیز با ارائه گزارشی از عملکرد صندوق در این استان مواردی را جهت بهبود هر چه بیشتر ارائه خدمات به جامعه معظم و معزز شاهد و ایثارگر بیان کرد.
رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد طی نامه ای به مدیران عامل 13 بانک دولتی و نیمه دولتی بر لزوم اجرای دستور وزیر اقتصاد مبنی بر عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش های دولتی، عمومی و خصوصی تأکید کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، در این نامه که خطاب به مدیران عامل بانک های ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، پست بانک، قرض الحسنه مهر ایران، ملت، تجارت، رفاه کارگران، صادرات ایران و توسعه تعاون صادر شده است، می خوانیم:
در اجرای دستورات مقام عالی وزارت متبوع در جلسه مدیران ارشد نظام بانکی کشور مورخ نهم بهمن ماه 1400 و همچنین بخشنامه مورخ ۲۹ دی ماه معاون محترم امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی با موضوع "عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خود برای کار کنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش های دولتی، عمومی و خصوصی" دستور فرمائید نسبت به انجام موارد ذیل حداکثر ظرف ۲۴ ساعت اقدام گردیده و گزارش آن به این مرکز ارسال گردد:
1- در اجرای موضوع مذکور، بخشنامه داخلی آن بانک و همچنین فرآیند و جزئیات اقدام شعب، در پایگاه اطلاع رسانی بانک متبوع، درج و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مشتریان و مسئولین شعب برسد.
2- کلیه واحد های بازرسی موظفند با تشکیل هیأت ویژه نسبت به بازرسی سرزده و همچنین نظارت مستمر بر حسن اجرای بخشنامه مذکور اقدام نمایند.
3 - آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و همچنین آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع
(bazresi.mefa.ir) در پایگاه اطلاع رسانی و همچنین کلیه شعب بانک به نحو مقتضی در اختیار مشتریان محترم قرار گیرد.
3- کلیه شکایات مردمی در خصوص موضوع مذکور ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی و ضمن برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته های انضباطی اعلام گردد. مراجع رسیدگی مذکور موظفند با قید فوریت نسبت به صدور رأی اقدام نموده و نتیجه را به این مرکز اعلام نمایند.
به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران، آسان شدن شرایط پرداخت تسهیلات خرد یکی از موضوعات مورد تأکید رئیس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده است. در همین راستا بخشنامهای با موضوع «عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمریبگیران بخشهای دولتی، عمومی و خصوصی» نیز ابلاغ شده است.
افزون بر این، دکتر سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز چند بار به صراحت بر ضرورت تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات خرد تأکید کرده است.
وی در سخنانی خود در همایش «تحول نظام بانکی به نفع مردم» تأکید کرد: نقطه مهم و تفاوت اصلی بر مبنای تحولی که به نفع مردم صورت گرفته این است که اگر کسی برابر قوانین، واجد شرایط دریافت تسهیلات باشد، پرداخت تسهیلات به وی، حتماً باید بدون اخذ ضامن انجام شود.
وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه باید نوبت دریافت وام متقاضیان رسیده باشد و سایر شرایط لازم را نیز داشته باشند، تأکید کرد: بانکهای دولتی و نیمهدولتی (بانکهایی که دولت در آنها دارای سهم قابل توجه است) حق مطالبه ضامن از کارکنان دستگاهها و بازنشستگانی را که از این بانکها حقوق دریافت میکنند، ندارند.
پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بانک قرضالحسنه مهر ایران آغاز شد
بانک قرضالحسنه مهر ایران نیز در راستای سیاستگذاری انجام شده و تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی پرداخت تسهیلات بدون ضامن را در دستور کار قرار داده است. در همین رابطه پرداخت تسهیلات برای کسانی که حساب حقوق و دستمزد آنها در شعبههای بانک قرضالحسنه مهر ایران است، آسان شده است.
کارکنان شاغل، بازنشستگان و مستمریبگیران بخشهای اجرایی دولتی (وزارتخانهها، سازمانهای دولتی، شرکتهای دولتی و...)، نهادهای عمومی غیردولتی و سایر شرکتهای معتبر بخش خصوصی که حساب حقوق و دستمزد آنها در شعبههای بانک قرضالحسنه مهر ایران است، در صورتی که رتبه اعتباری مناسب داشته باشند، میتوانند بدون ضامن و با ارائه نامه کسر از حقوق، سفته یا چک، قرارداد لازمالاجرا و احراز توان بازپرداخت، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران، از این پس هموطنان و مشتریان شعبه امام رضا (ع) بندرعباس می توانند برای دریافت خدمات حضوری به آدرس خیابان شهید عراقیزاده، روبهروی بازار اوزیها، جنب بانک تجارت مراجعه کنند یا با شماره تلفنهای ۰۷۶۳۲۲۲۰۴۴۶ و ۰۷۶۳۳۳۵۴۹۶۴ تماس حاصل نمایند.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن از راهاندازی سیستم نوبتدهی در راستای صیانت از حقوق شهروندی مشتریان خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا ، مهدی سندگل نظامی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن، هیبنا درباره اجرای طرح نوبتدهی تلفنی شعب گفت: سیستم نوبت دهی تلفنی بانک مسکن همزمان با آغاز دهه فجر در راستای صیانت از حقوق شهروندان راه اندازی شد.
وی افزود: یکی از مشکلات و دغدغههای مشتریان در شرایط بحرانی موجود به منظور دریافت خدمات در شعب، معطلی و اتلاف وقت به دلیل شلوغی و وجود صفهای طولانی است. در این راستا طبق دستور مدیرعامل بانک مسکن و به منظور رفاه حال مشتریان و حفظ سلامتی آنان، این طرح به صورت آزمایشی فقط در شعب سطح شهر تهران به اجرا درآمد.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت با بیان اینکه سامانه نوبتدهی تلفنی باعث بالا رفتن بازدهی کاری و تسریع خدماتدهی به مشتریان میشود، گفت: این طرح علاوه بر حفظ سلامتی مشتریان در دوران شیوع ویروس کرونا و ایجاد فاصله اجتماعی بر اساس پروتکلهای بهداشتی تاثیرات منفی روحی و روانی در محیط کار را به میزان قابل توجهی کاهش و رضایتمندی مشتریان را افزایش میدهد.
بر اساس همین طرح، مشتریان بانک مسکن در شعب تهران میتوانند از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی به شماره تلفن ۶۱۰۸۸ یا ۱۸۳۰، برای حضور در شعب مورد نظر نوبت گرفته و در ساعت مقرر که به آنها اعلام میشود برای انجام امور بانکی خود صرفا شامل دریافت و پرداخت به شعب مراجعه کنند.
این سامانه هوشمند بوده و مشتریان میتوانند با وارد کردن کد شعبه و شماره تلفن همراه روز و ساعت مراجعه به شعبه را تعیین کنند که نوبتدهی آنان به صورت پیامکی به مشتریان اعلام میشود.
مدیرعامل بانک سینا، بازرسی و نظارت را ابزار سلامت کاری سازمانها دانست و گفت: از شاخصهای مهم هر سازمانی، بازرسی و نظارت است که اگر به درستی و با دقت انجام شود انضباط مالی و اخلاق حرفهای را برای آن سازمان به ارمغان میآورد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی در همایش دو روزه سراسری بازرسی بانک با اشاره به نقش ارزنده بازرسی در بهبود روند فعالیت های بانکی از همکاران واحدهای بازرسی خواست تا با تلاش و جدیت به مسائل بانک نگاه صیانتی داشته باشند.
وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: واحدها بازرسی و نظارتی، خط قرمز هر سازمانی است و با توجه به استقلال عملکردی این واحدها، هیچ گاه نباید جایگاه آن تضعیف شود.
وی با بیان آنکه شفافیت و سلامت کاری امروز بانک سینا مرهون تلاش تمامی همکاران به ویژه مدیران و همکاران حوزه بازرسی است افزود: بازرسان باید با حضور در شعب علاوه بر بررسی دقیق میزان انطباق عملیات شعبه با اهداف کلان بانک، رعایت دستورالعمل های ابلاغی را بررسی و گزارش لازم را به اطلاع مدیران ارشد بانک برسانند.
مدیرعامل بانک سینا خاطرنشان کرد: تمام عزیزان این حوزه افرادی آگاه و کارآمد و مطلع به امور هستند، اما توصیه می شود که با ارتقاء دانش و آگاهی کامل به مسائل بانکی، سعی نمایند ضمن ریشه یابی مشکلات، بانک را در پیشبرد فعالیت ها یاری رساند.
دکتر ایمانی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد بانک سینا در ۱۰ ماهه سال جاری بیان داشت: علیرغم رقابت تنگاتنگ شبکه بانکی و مشکلاتی که در سیستم پولی و بانکی کشور در حوزه اقتصاد وجود داشت، بانک سینا توانست از همه فرصت های موجود بهره کامل را ببرد و شرایط مناسبی را تجربه کند.
وی افزود: آمار و اطلاعات بیانگر ارتقاء تمام شاخص های عملکردی بانک سینا است و اهدافی که در بودجه سال ۱۴۰۰ در مجمع بانک تنظیم و تصویب شده بود، در ۱۰ ماهه گذشته و قبل از پایان سال جاری محقق و قابل دسترسی شد؛ که خود موفقیتی بزرگ است.
دکتر ایمانی مطالبات بانکی را پاشنه آشیل مشکلات بانکی دانست و گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه های نظارتی و پیشگیرانه مناسب، همچنین کنترل مطالبات و متوازن سازی منابع و مصارف، نسبت مطالبات معوق در این بانک ۲٫۵ درصد است که عملکرد خوب بانک سینا را در این حوزه نشان می دهد و جزو معدود بانک های پیشرو به شمار می آید.
مدیرعامل بانک سینا با اشاره به عدم انجام فعالیتهای شرکت داری از سوی این بانک خاطرنشان ساخت: ۷۵ درصد از درآمدهای این بانک ناشی از اعطای تسهیلات و منطبق بر وظایف ذاتی بانک ها مبنی بر جمع آوری وجوه نقد و قراردادن آن در اختیار کسانی است که توان کار و برگشت وجه را به چرخه اقتصاد داشته باشند.
در ادامه این همایش، جلائی مدیر بازرسی بانک سینا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عملکردی این مدیریت، بانک سینا را جزو بانک های شفاف و کم حاشیه برشمرد و گفت: همکاران بانک سینا همواره در اجرای دستورالعمل ها و قوانین نظارتی، عملکرد مطلوبی داشته و خوشبختانه با وجود همکاران مومن و متعهد و پیاده سازی قوانین پیشگیرانه شاهد کمترین تخلفات در بانک هستیم.
گفتنی است در همایش دو روزه بازرسی، نکات آموزشی لازم در حوزه نظارت بانکی از سوی اساتید دانشگاه و دست اندرکاران امر به بحث و بررسی گذاشته شد.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد