وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با شرکت های تعاونی بزرگ، گره گشایی از فعالیت تعاونی ها را از ماموریت های مجموعه وزارتخانه برشمرد.
به گزارش جامعه ایده آل ؛حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با مدیران عامل شرکت های تعاونی بزرگ اظهار داشت: دولت سیزدهم تمرکز فعالیت خود را بر مبنای خدمت رسانی به مردم قرار داده است و برنامه های خود را نیز با اتکا به بخش های مردمی به پیش می برد.
وی افزود: تعاون در فرآیندهای ادغام سه وزارتخانه مورد غفلت واقع شده است و در وضعیت کنونی از اولویت های وزارتخانه محسوب می شود.
عبدالملکی گفت: از حدود ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی ثبت شده و حدود ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی فعال در آمارها یاد می شود و گرهگشایی از مشکلات تعاونی ها و تسهیل مسیر فعالیت اقتصادی تعاونگران از مهمترین ماموریت های وزارت مردم به شمار می رود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر خلاف برخی اظهارات، فرهنگ تعاون و کار جمعی به دفعات در طول تاریخ کشور جاری بوده است و در وضعیت فعلی نیز اصلاح و تقویت زیرساخت های تعاون و تقویت باور مسئولین به موضوع تعاون می تواند در رونق دهی به فعالیت های این بخش و ارتقای سهم تعاون از اقتصاد ملی موثر واقع شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: تامین مالی تعاونی ها، اعمال تخفیف های مالیاتی یاد شده در قوانین و کمک به مشکلات پیش روی تعاونی ها از موضوعاتی است که با همفکری و هم افزایی مجموعه حاکمیتی تعاون و مشارکت تعاونگران قابل انجام است.
در این جلسه که با حضور مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون، مدیران کل حوزه تعاون وزارتخانه برگزار شد مدیران عامل شرکت های تعاونی بزرگ و نیز برندهای مطرح بخش تعاون در خصوص فعالیت ها و مسائل و مشکلات موجود مطالبی را مطرح نمودند.
مشتریان بانک پاسارگاد قبل از مراجعه به شعبه با بهرهگیری از سامانۀ نوبتدهی هوشمند این بانک میتوانند نوبت خود را در صف مشتریان منتظر دریافت خدمت، رزرو کرده و براساس شماره دریافتی و مدت زمان باقیمانده تا نوبت، زمان خود را مدیریت کنند. در این صورت علاوه بر صرفهجویی در زمان، از تجمع در محیط بانک جلوگیری شده و امکان انتقال ویروس کاهش مییابد.
برای انجام این کار مراجعین محترم ابتدا باید کد شعبۀ بانک پاسارگاد موردنظر خود را از طریق پیامک به سرشمارۀ 10008289 ارسال کنند. پس از لحظاتی، پیامکی حاوی شماره نوبت، تعداد افراد حاضر در صف شعبه و زمان تقریبی انتظار توسط سامانه برای متقاضی ارسال میشود. به اینترتیب مشتریان قادر خواهند بود چند دقیقه قبل از زمان اعلام شده، برای دریافت خدمات به شعبه مراجعه کنند.
همچنین درصورت نیاز به دریافت نوبت برای یک ساعت خاص، باید یک پیامک با فرمت " کدشعبه.ساعت" به سرشماره مذکور ارسال کنید. به عنوان مثال؛ برای دریافت نوبت در ساعت 10:30 برای شعبه مرکزی بانک پاسارگاد با کد 201، باید 10:30.201 را ارسال فرمایید. در این حالت بهترین نوبت براساس ساعت مورد نظر به شما اختصاص داده میشود.
برای آگاهی از کد شعبههای بانک میتوانید از بانک اطلاعاتی موجود در نشانی bpi.ir/branches استفاده کنید.
گفتنی است مشتریان محترم بانک پاسارگاد میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بانک پاسارگاد به نشانی bpi.ir مراجعه و یا با مرکز مشاوره و اطلاعرسانی به شماره 82890-021 تماس حاصل فرمایند.
در بیست و چهارمین رتبهبندی صد شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی، موسوم به۱۰۰IMI، بر اساس عملکرد سال مالی ۱۳۹۹، بانک پارسیان در عملکرد شاخص های فروش و دارایی، مقام دوم در میان بانک های خصوصی را از آن خود کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان ، همچنین بر اساس این رتبهبندی، بانک پارسیان ضمن قرار گرفتن در فهرست صد شرکت برتر کشور، توانست در شاخص فروش رتبه ششم و شاخص بیشترین دارایی نیز رتبه پنجم در میان تمامی بانکها را کسب کند.
به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان؛ در همایشی که روز دوشنبه ۴ بهمنماه ۱۴۰۰ با حضور مسئولین ، مدیران شرکتهای برتر و بزرگ کشور و اصحاب رسانه برگزار شد؛ از شرکتهای پیشرو و برتر کشور تقدیر به عمل آمد.
در این همایش، بر اساس ارزیابیهای بهعملآمده جهت رتبهبندی ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور، بانک پارسیان به پشتوانه اعتماد مشتریان و تلاش کارکنان خود علاوه بر کسب رتبههای برتر از۱۰۰IMI توانست همچون سالهای گذشته در میان صد شرکت برتر کشور قرار گیرد .
سازمان مدیریت صنعتی همهساله به رتبهبندی شرکتهای برتر ایران میپردازد. این رتبهبندی با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاههای اقتصادی کشور، فضای روشنتری از کسبوکار اقتصادی کشور ارائه میدهد و به مدیران بنگاههای اقتصادی، سیاستگذاران و پژوهشگران، یاری میرساند تا شناخت و درک دقیقتری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاههای اقتصادی بزرگ کشور بیابند.
این رتبهبندی سالانه بر اساس اطلاعات موجود در صورتهای مالی حسابرسی شده شرکتها و باهدف شناسایی جایگاه بنگاههای اقتصادی و گسترش رقابت میان آنها و کمک به سیاستگذاران اقتصادی کشور انجام میشود.
عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به ابلاغ دستور پرداخت تسهیلات بدون ضامن به شعب بانک ملی ایران گفت: شیرینی برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، توسط بانک ملی ایران در سراسر کشور جاری می شود و امیدواریم بتوانیم گامی در گره گشایی از مشکلات مردم در شرایط فعلی اقتصادی کشور برداریم.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، حسن مونسان در نشست امروز وبیناری خود با اشاره به افرادی که در انتظار دریافت تسهیلات خود از بانک ملی ایران هستند، افزود: اعطای تسهیلات با مدیریت منابع و مصارف شعب، بر اساس اولویت بندی این افراد و همچنین بدون اعمال سلیقه از سوی هیچ شعبه ای به راحتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: بانک ملی ایران همراهی ۱۰۰ درصدی با سیاست های دولت و وزیر اقتصاد برای اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن به مردم دارد.
مونسان تاکید کرد: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق و اعتبار سنجی مشتریان پرداخت می شود که شاغلان، بازنشستگان، مستمری بگیران، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و شرکت های خصوصی که حقوق خود را از بانک ملی ایران دریافت می کنند، جامعه هدف ما را تشکیل می دهند.
گفتنی است، در این نشست مدیر امور شعب مستقل، مدیر امور شعب منطقه یک کشور، مدیر امور شعب منطقه دو کشور، روسای ادارات کل بازرسی، روابط عمومی و روسای ادارات امور شعب، حوزه ها و تنی چند از روسای شعب حضور داشتند.
یکی از راه های درآمدی بانک ها از طریق اعطای تسهیلات، سپرده گذاری و اوراق بدهی بوده و بانک ها هر چه در این زمینه فعال تر رفتار کنند می توانند سودآوری بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنند.
به گزارش اقتصادرسا ؛بانک سرمایه که با شعار بانک خوب ، سرمایه است تاسیس شده و از سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از بزرگترین بانک های خصوصی وارد بازار سرمایه نیز شد، در سال های گذشته با زیان انباشته مواجه بوده است.
بانک سرمایه در سال های گذشته با زیان انباشته مواجه بوده و در این زمینه فعالیت موثری نداشته است. در سال گذشته و از ابتدای سال ۱۴۰۰ با تغییر رویه در فعالیت های بانک زیان این شرکت حاضر در بورس کاهش یافته است.
به عبارت دیگر، تغییر مدیریت در این بانک که منجر به تغییر عملکرد و شیوه عملیاتی کردن مصارف و هزینه ها و درآمدها شد، باعث شد تا این بانک از فضای زیاندهی قبلی خود فاصله گرفته و درصدی از زیان انباشته خود در سال های قبل از سال ۱۳۹۹ را جبران نماید.
بانک سرمایه در ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، ۲۴۲ میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی داشته است.
این بانک در همین مدت و در حساب های حسابرسی نشده خود زیان ۱۲٫۶۲۷ ریالی را به ازای هر سهم ایجاد کرده که نسبت به دوره مشابه قبل کاهش ۱۴ درصدی داشته است. یعنی این بانک در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با تغییر رویه و عملکرد بهتر در حال کاهش زیان بوده است.
هم اکنون این بانک دارای ۱۶۵ شعبه در سراسر کشور است و سرمایه ثبت شده آن نیز ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال میباشد.
شرکت بیمه سامان در پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی تهران که با حضور هیئتهایی از کشورهای همسایه افتتاح شد، حضوری فعال دارد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، در این نمایشگاه محصولات جامع و به ویژه بیمه مسافرتی شرکت بیمه سامان به مخاطبان معرفی و عرضه خواهد شد.
بیمه مسافرتی سامان که مسافران عازم به خارج از کشور و همچنین مسافران ورودی به داخل کشور را تحت پوشش قرار می دهد، پوشش«کرونا» را نیز به همراه دارد.
با خرید این بیمه نامه، شرکت بیمه سامان به بیمه شده تعهد می دهد هزینه های فوریت های پزشکی و دندان پزشکی، هزینه های ناشی از مفقودی چمدان، سرقت و حوادث منزل در طول سفر و نیز هزینه های ناشی از لغو رویداد های تجاری، ورزشی و آموزشی رزرو شده را پوشش دهد.
این بیمه نامه علاوه بر روش های معمول مانند مراجعه به شعب و نمایندگی ها، به صورت آنلاین نیز از سایت شرکت بیمه سامان قابل خریداری است.
نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران که فعالان حوزه خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتل داری ایران در آن حضور دارند، بهترین محل برای عرضه محصولات بیمه ای مرتبط است.
این نمایشگاه از روز شنبه نهم بهمنماه در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران در ۱۰ سالن افتتاح شده است، تا روز سهشنبه، دوازدهم بهمنماه ادامه دارد. ساعت بازدید از این نمایشگاه از ۹ صبح تا ۱۷ عصر است.
بانک سامان در طول دیماه سال 1400 نزديک به 484 ميليارد ريال تسهيلات ازدواج پرداخت کرده است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از سامان رسانه، بر اساس اعلام بانک سامان، طي دیماه سال جاري بانک سامان 613 فقره تسهيلات ازدواج به مبلغ 484200 ميليون ريال پرداخت کرده است.
بر همين اساس، با احتساب پرداختيهاي دیماه، بانک سامان از ابتداي سال 1400 تا پايان دیماه همين سال 4176 فقره تسهيلات ازدواج به مبلغ 3263810 میلیون ريال پرداخت کرده است.
همچنين بر اساس همين گزارش، از ابتداي سال جاري تا پايان دیماه، 7663 نفر در انتظار اخذ وام ازدواج از بانک سامان هستند که از اين تعداد 6808 نفر در انتظار تعيين شعبه، 244 نفر در انتظار پذيرش در شعبه، 499 نفر در انتظار تکميل مدارک و 112 نفر در انتظار اخذ وام هستند.
مدیرعامل بانک سپه از اتمام مهاجرت سیستمی بانکهای ادغامی به این بانک خبر داد و گفت: در راستای اجرای مراحل نهایی طرح ملی ادغام و یکپارچهسازی سامانههای بانکی متمرکز بانک سپه، همزمان با اتمام مهاجرت سامانه بانکداری بانکهای ادغامی به سامانه جامع بانکیامید، بزرگترین طرح مهاجرت سیستمی صنعت بانکداری کشور به ثبت رسید.
به گزاش اقتصادرسا ،مدیرعامل بانک سپه از اتمام مهاجرت سیستمی بانکهای ادغامی به این بانک خبر داد و گفت: در راستای اجرای مراحل نهایی طرح ملی ادغام و یکپارچهسازی سامانههای بانکی متمرکز بانک سپه، همزمان با اتمام مهاجرت سامانه بانکداری بانکهای ادغامی به سامانه جامع بانکیامید، بزرگترین طرح مهاجرت سیستمی صنعت بانکداری کشور به ثبت رسید.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، دکتر آیتاله ابراهیمی ضمن قدردانی از همراهی و شکیبایی مشتریان و تلاش کارکنان این بانک در پیشبرد طرح ملی ادغام تصریح کرد: با اجرای موفق مهاجرت سیستمی بانکهای ادغامی به سامانه جامع بانکداری امید بانک سپه، دادههای این سامانه در بخشهای مشتریان 62 میلیون و 300 هزار نفر، سپرده 100 میلیون فقره، کارت 61 میلیون و خودپرداز 12 هزار دستگاه افزایش یافت.
وی افزود: بر اساس برنامهریزی و اقدامهای شبانهروزی و ارزشمند تمام همکاران بانک ، طرح مهاجرت سامانه بانکداری متمرکز بانکهای ادغامی به سامانه جامع بانکی امید بانک سپه با موفقیت عملیاتی و مقدمات خدمترسانی یکپارچه به مشتریان در شعب سراسر کشور فراهم شد.
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اجرای موفقیتآمیز فرآیندهای اجرایی طرح ملی ادغام خاطرنشانکرد: با عملیاتی شدن پروژههای حوزه فناوری اطلاعات ضمن تسریع و تسهیل خدمترسانی یکپارچه به مشتریان زمینه عرضه خدمات و محصولات جدید در این بانک مهیا شده و در آینده نزدیک مشتریان شاهد رویکرد جدید بانک در عرصه خدمات بانکداری الکترونیک خواهند بود.
دکتر ابراهیمی اظهار داشت: تجربه جهانی سازمانهای بزرگ نشان میدهد اجرای پروژههای مهاجرت و بهرهبرداری از زیرساختها و نرمافزارهای متمرکز بدون همراهی مشتریان و تلاش کارکنان محقق نمیشود. به همین سبب جا دارد مجدد از شکیبایی مشتریان بانک سپه در اجرای طرح مهاجرت سامانههای بانکداری بانکهای ادغامی به سامانه جامع امید بانک سپه قدردانی کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: به فضل الهی با این رخداد بزرگ و مبارک و همت و تلاش مضاعف مدیران و کارکنان بانک در سراسر کشور ، روند خدمت رسانی به مشتریان و نیل به بانکداری تمام دیجیتال سرعت خواهد یافت.
بانک کارآفرین تندیس سیمین دوازدهمین جایزه ملی مدیریت مالی را دریافت کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، تندیس سیمین دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران با توجه به عملکرد مطلوب و شایسته بانک کارآفرین در حوزههای مدیریت مالی، شفافیت مالی، اقتصادی و.. به این بانک اعطا شد . در مراسم تقدیر از برگزیدگان که با حضور جمع کثیری از مقامات و مدیران کشوری برگزار شد، دکتر فرشاد محمد پور معاون مدیر عامل در امور مالی و امور مجامع بانک به عنوان نماینده بانک تندیس سیمین دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را دریافت کرد.
لازم به ذکر است که این جایزه با هدف حمایت مدیریت مالی حرفهای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی در شرکتها و سازمانها، تشویق و ترغیب شرکتها برای انجام خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینههای بهبود، ایجاد فضای رقابتی مناسب و حرفهای شرکتها و سازمانهای ایرانی، تعریف راهبردی از مدیریت مالی و اقتصادی سازمان در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک، معرفی و قدردانی از شرکتها و سازمانهای برتر در مالی و اقتصادی و فراهم کردن امکان تبادل تجربیات موفق مدیران مالی برگزار میشود.
بر اساس این گزارش طراحی مدل جایزه ملی مدیریت مالی ایران توسط اساتید و متخصصین خبره در مدلهای مطرح دنیا صورت گرفته است. به گونهای که در این مدل ارزیابی حوزه مالی و اقتصادی سازمانها و شرکتها با استفاده از معیارها و شاخصهای تخصصی مالی و حسابداری انجام میپذیرد.
همچنین در جهت ارزیابی هر چه دقیقتر و تحصصیتر، با توجه به حوزه فعالیت متقاضی (تولیدی، بازرگانی، خدماتی، بانک و …) معیارهای تخصصی آن حوزه تدوین گردیده است که این معیارها و شاخصها برای سطوح مختلف جایزه (تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه) متفاوت است که با عنایت به اهمیت و ارزش هر معیار در عملکرد سازمان، امتیاز خاصی برای آن معیار در نظر گرفته شده است.
جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سه سطح تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه برنامه ریزی و به برگزیدگان اعطا می شود.
تیم تخصصی «تامین و توسعه منابع انسانی» شرکت ایران خودرو خراسان از بزرگترین جبهه صنعتی شرق کشور بازدید کردند.
به گزارش اقتصادرسا ؛کارشناسان تخصصی تامین و توسعه منابع انسانی ایران خودرو خراسان با حضور در شرکت مجتمع فولادخراسان با چگونگی فرآیند تامین نیروی کارآمد مورد نیاز شرکت مجتمع فولادخراسان آشنا شدند.
در جلسهای که روز پنجشنبه ۷ بهمن، در محل دفتر معاون منابع انسانی و سرمایه اجتماعی شرکت مجتمع فولادخراسان برگزار شد موسی الرضا بهرامی مدیر امور اداری شرکت ضمن استقبال از این تیم تخصصی به بیان تجربیات حوزه تامین و توسعه منابع انسانی شرکت مجتمع فولادخراسان پرداخت.
شرکت مجتمع فولادخراسان بزرگترین جبهه صنعتی شرق کشور است که در چهار سال اخیر تقریبا هرساله با برگزاری آزمون های تخصصی به تامین نیروی کارآمد موردنیازخود اقدام نموده است.
اقتصادرسا _بخشنامه پرداخت تسهیلات بدون ضامن تا سقف یک میلیارد ریال در بانک دی ابلاغ شد.
به گزارش اقتصادرسا ؛در راستای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات خرد و حصول رضایتمندی مشتریان و جامعه ایثارگران و تحقق دستورات ریاست محترم جمهور در جلسه تیم اقتصادی دولت، اعطای تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد ریال بدون اخذ ضمانت شخص ثالث به شرح ذیل اعلام میگردد:
الف) شرایط اعطای تسهیلات به خانواده معزز شهداء، ایثارگران و پرسنل بنیاد شهید
چنانچه متقاضی تسهیلات خرد از خانواده معزز شهدا، ایثارگران و پرسنل بنیاد شهید باشد، سقف تسهیلات قابل پرداخت براساس رتبه اعتباری اخذشده از سامانه رتبهبندی ایرانیان و در قبال ارائه نامه کسر از حقوق و معرفینامه بنیاد شهید به شرح ذیل میباشد:
- افراد دارای رتبه اعتباری A و B تا سقف یک میلیارد ریال
- افراد دارای رتبه اعتباری C در صورتی که حقوقشان را در بانک دی دریافت میکنند تا سقف 700 میلیون ریال و در صورتی که حقوقشان را در بانکی غیر از بانک دی دریافت میکنند تا سقف 500 میلیون ریال.
ب) شرایط اعطای تسهیلات به کارمندان دولت، نهادهای عمومی و شرکتهای خصوصی
چنانچه متقاضی تسهیلات خرد، کارمند شرکتهای دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای بزرگ خصوصی و بازنشستگان و مستمریبگیران باشد و واریز حقوق آنان نزد بانک دی صورت میپذیرد، سقف تسهیلات قابل پرداخت براساس رتبه اعتباری اخذشده از سامانه رتبهبندی ایرانیان و در قبال نامه کسر از حقوق و ارائه چک یا سفته به شرح ذیل میباشد:
- افراد دارای رتبه اعتباری A و B تا سقف یک میلیارد ریال
- افراد دارای رتبه اعتباری C تا سقف 500 میلیون ریال.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد