با نظر اکثریت اعضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور، اعطای عفو یا تخفیف مجازات از سوی مقام معظم رهبری در محاسبه سابقه محکومیت قطعی موضوع بند پ ماده 45 (الحاقی 12. 7. 96) قانون مبارزه با مواد مخدر، ملاک صدور حکم دانسته شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، جلسه وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور صبح امروز، سه‌‌شنبه_24 آبان ماه_  با حضور حجت‌‎الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور و قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد.

در این جلسه در مورد اختلاف نظر بین شعبه سی و ششم  و چهل و ششم دیوان عالی کشور در خصوص تأثیر اعطای عفو یا تخفیف مجازات از سوی مقام معظم رهبری در محاسبه سابقه محکومیت قطعی موضوع بند پ ماده 45 (الحاقی 12. 7. 96) قانون مبارزه با مواد مخدر، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

هیأت عمومی دیوان عالی کشور پس از بحث مفصل پیرامون موضوع مطرح شده، در نهایت، رأی شعبه سی و ششم دیوان عالی کشور که مشعر بر لحاظ سابقه محکومیت قطعی با محاسبه تقلیل مجازات بعد از برخورداری از عفو یا تخفیف مجازات، است را ملاک صدور حکم دانسته و آن را صائب، تشخیص دادند.

حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور نیز پس از استماع استدلالات حقوقی قضات حاضر در جلسه، ضمن تسلیت درگذشت قاضی پرتلاش و انقلابی حجت‎الاسلام والمسلمین رحمانی اعلام کرد: احتیاط اقتضا می‌کند وقتی فرد مشمول عفو یا تخفیف مجازات می‌شود، این موضوع در سابقه محکومیت قطعی وی محاسبه شود، لذا طبق رأی وحدت رویه شماره 783 هیأت عمومی و اکتفا به قدر متیقن، رأی شعبه سی و ششم را صائب می دانم.

شعبه سی و ششم دیوان عالی کشوردر پرونده‌ای که متهم در دادگاه به اتهام خرید و نگهداری مواد مخدر و سابقه محکومیت حبس بیش از پانزده سال به مجازات اعدام محکوم شده بود را، در مرحله فرجام خواهی مشمول مجازات اعدام ندانست، طبق رأی شعبه مذکور انطباق مجازات موضوع بند پ ماده 45 ناظر بر بند 6 ماده 8 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، منوط به داشتن سابقه محکومیت قطعی بیش از پانزده سال است، این در حالی است که در این پرونده سابقه محکومیت اولیه فرجام خواه، پس از برخورداری از عفو مقام معظم رهبری به حدود هفت سال تقلیل یافته، لذا با این وصف شرط لازم برای مفسد فی الارض شناختن متهم و محکوم کردن وی به مجازات اعدام از بین رفته است.

گفتنی است؛ از مجموع 108  نفر از قضات حاضر در جلسه هیأت عمومی 74 نفر رأی شعبه سی و ششم را به دلیل محاسبه عفو یا تقلیل مجازات در سابقه محکومیت قطعی، لزوم احتیاط در دماء، تفسیر به نفع متهم و اکتفا به قدر متیقن مورد تائید قرار دادند.

شایان ذکر است، متعاقباً، مشروح مذاکرات هیأت عمومی دیوان عالی کشور و رأی صادره در روزنامه رسمی کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

روتیتر: رئیس دیوان عالی کشور در مراسم تشییع پیکر رئیس فقید شعبه نهم دیوان عالی کشور:

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رحمانی رئیس فقید شعبه نهم دیوان عالی کشور در سراسرای کاخ دادگستری برگزار شد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، مراسم تشییع پیکر، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رحمانی، رئیس فقید شعبه نهم دیوان عالی کشور امروز یکشنبه-22 آبان ماه- با حضور مسئولان عالی قضایی  در سرسرای کاخ دادگستری برگزار شد.

 

حجت‎الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده معزز ایشان، قضات شریف دیوان عالی کشور و همکاران اداری اظهار کرد: مرحوم حجت‎الاسلام والمسلمین رحمانی در جلسات هیأت عمومی حضور فعال داشتند و اکنون فقدان این برادرعزیز برای بنده قابل باور نیست.

 

وی با قدردانی از حضور باشکوه قضات و همکاران قضایی و اداری در این مراسم تصریح کرد: از همه شما تشکر می‌‎کنم که در چنین اجتماعی برای تسلی دل خانواده این برادرعزیز حضور یافتید و همین حضور باشکوه نشاندهنده اخلاص و خدمت صادقانه حجت‎الاسلام والمسلمین مرحوم رحمانی است.

 

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه در ارتباط با شخصیت حجت‎الاسلام والمسلمین قاضی رحمانی گفت: این قاضی شریف، روحانی، مخلص، پرکار، باانگیزه و بسیار با روحیه بود و در رسیدگی به پرونده‎ها نیز اخلاص و دقت به خرج می‌داد به گونه‌ای که در ایام تعطیل و ساعات غیراداری و حتی در زمان بیماری و دوره نقاهت سرکار حاضر شده و به انجام وظیفه می‎پرداختند.

 

حجت‎الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به خدمات شایسته رئیس فقید شعبه نهم دیوان عالی کشورافزود: این قاضی بزرگوارخدمات شایسته‎ای را در اوایل خدمتشان در دادگستری دماوند، رباط کریم، دادگستری تهران و دادسرای دیوان عالی کشور و در سمت‎های مختلف به انجام رساند و در دیوان عالی کشور نیز به لحاظ پایبندی به نظام جمهوری اسلامی ایران و شخصیت ولایی، بسیجی و انقلابی که داشت به پرونده های مهم اقتصادی و امنیتی با دقت و اخلاص رسیدگی می کرد.

 

رئیس دیوان عالی کشور در پایان ضمن تسلیت ویژه به خانواده معزز حجت‎الاسلام والمسلمین مرحوم رحمانی خاطرنشان کرد: امیدواریم روح ایشان در آرامش و در جوار ائمه اطهار علیه السلام  قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم علیرضا رحمانی، رئیس شعبه نهم دیوان عالی کشور ابتدا به عنوان عضو معاون و سپس مستشار وارد دیوان عالی کشور شد و  پیش از ورود به دیوان عهده‏دار مسئولیت‎هایی همچون رئیس دادگستری دماوند، رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، معاون دادستان تهران بود.

 

شایان ذکر است؛ همکاران قضایی و اداری پیکر مرحوم رحمانی، رئیس فقید شعبه نهم دیوان عالی کشور را از کاخ دادگستری تشییع کردند.

 

انتهای پیام/

 

 

تدابیر جدید طبق آنچه کمیسیون ملی بهداشت اعلام کرده، تدابیر «دقیق» و «علمی» کنترل پاندمی بر اساس شرایط واقعی هستند.

به گزارش اقتصادرسا ؛کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه تدابیر کنترل پاندمی این کشور را به روز رسانی کرد و آن را در قالب اطلاعیه‌ای منتشر ساخت. در حالی که هیچ تغییری در سیاست «به صفر رسانی پویا» ایجاد نشده اما تدابیر تازه اعلام شده کاملا نشان دهنده آن است که به کارگیری سیاست به صفر رسانی پویا روشی است که کارایی خود را حفظ کرده و همزمان اجازه داده فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تا حد امکان به شکلی روان به پیش بروند.

تدابیر فوق زمانی اعلام شده که بسیاری از مکان‌ها در چین شاهد موج جدیدی از ابتلاها به کروناست و این نگرانی وجود دارد که با سرد شدن بیشتر هوا ممکن است موج تازه‌ای از شیوع در سراسر کشور شکل بگیرد.

بنا بر این تدابیر جدید طبق آنچه کمیسیون ملی بهداشت اعلام کرده، تدابیر «دقیق» و «علمی» کنترل پاندمی بر اساس شرایط واقعی هستند.

از 20 اقدامی که «مکانیزم کنترل و پیشگیری مشترک شورای دولتی» روز جمعه منتشر کرده می‌توان به تغییر طبقه بندی نواحی خطر به زیاد و کم، کاهش زمان قرنطینه برای مسافران ورودی و «تماس‌های نزدیک» مبتلایان، لغو محدودیت‌های «تماس‌های ثانویه» و کاهش زمان معطلی برای مسافران پروازهای بین‌المللی اشاره کرد.

همچنین الزامات مشخصی برای تضمین ارائه خدمات به افرادی که در قرنطینه خانگی قرار دارند، تعیین شده است.

تدابیر جدید نشان دهنده یک اقدام متوازن برای کاهش اختلال در زندگی مردم و گشایش بیشتر کشور به روی مسافران ورودی است.

تا زمانی که تدابیر مربوط به پروتکل مهار پاندمی در مسیر عقل و علم به پیش می‌رود، به روزرسانی این سیاست با شرایط متغیر پاندمی رویکردی صحیح محسوب می‌شود. مقامات کمیسیون ملی بهداشت در کنفرانس خبری روز شنبه قول دادند به تنظیم و به روز رسانی واکنش‌ علیه پاندمی در مسیر پیش رو ادامه دهند.

مدل چینی مهار پاندمی که ویژگی آن تشخیص و مداخله زودهنگام است، کارایی خود را به اثبات رسانده و کمک شایانی به دستاوردهای کشور در مراحل ابتدایی کرده است. اما با توجه به اینکه ویروس کرونا جهش یافته و سویه‌های بیشتری با قابلیت شیوع سریعتر بروز یافتند، پیدا کردن راه‌ برای مداخله هدفمند سریعتر به منظور کاهش و شکستن زنجیره انتقال در کانون توجه قرار گرفته تا اختلال در زندگی مردم و عملکردهای اقتصادی به حداقل کاهش یابد.

هدف تدابیر جدید این است که با تکیه بر تجربه، دولت‌های محلی برای هر گونه شیوع جدید در آماده باش قرار داشته باشند و با واکنش به موقع دیگر نیازی به اجرای رویکرد دیرهنگام و همگانی مهار کرونا نباشیم.

با واکنش زودهنگام و سریع به هر گونه شیوع جدید، دولت‌های محلی می‌توانند تاثیر منفی تدابیر پیشگیری و کنترل بر عملکردهای اقتصادی و زندگی عادی مردم را به حدقل برسانند.

تدابیر جدید، کار پیشگیری و کنترل کرونا را استانداردتر و سریع‌تر می‌کند و به این معنی است که اگر همه وظایف و مسئولیت‌های خود را به انجام برسانند، همه قادر به بهره بردن از مزایای آن خواهند بود.

نشانه ها تا کنون حاکی از آن است که انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده می تواند کنترل سنا را در اختیار دموکرات ها قرار دهد در حالی که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست خواهند آورد.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛نشانه ها تا کنون حاکی از آن است که انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده می تواند کنترل سنا را در اختیار دموکرات ها قرار دهد در حالی که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست خواهند آورد.


نشانه ها تا کنون حاکی از آن است که انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده می تواند کنترل سنا را در اختیار دموکرات ها قرار دهد در حالی که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست خواهند آورد.

اینکه دموکرات‌ها موفق شدند از حمام خون مورد انتظار اجتناب کنند، رای اعتماد به عملکرد دولت جو بایدن در دو سال گذشته نمی‌دهد، بلکه نشانه دیگری از شکاف حزبی در ایالات متحده است.

دولت بایدن با موج عظیمی از حمایت‌های مردمی روی کار آمد. انتظار می رفت که با پرداختن مؤثر به مشکلات داخلی کشور، اثر خود را بر حاکمیت داخلی بگذارد. در عوض در دو سال گذشته نتوانسته راه حل های رضایت بخشی برای هیچ یک از چالش های عاجل پیدا کند.

این بدان معنا نیست که حزب جمهوری خواه توانسته راه حل های قابل اجرا ارائه دهد. در پس زمینه درگیری های حزبی رو به رشد در آمریکا، جمهوری خواهان به احتمال زیاد از مشکلات داخلی به عنوان اهرم سیاسی علیه دموکرات ها استفاده می کنند تا اینکه بخواهند واقعاً آنها را حل کنند. آنچه یک بار دیگر در انتخابات میان دوره‌ نمایان شد این است که توهین در سیاست ایالات متحده همچنان حاکم هستند. چیزی که اهمیت یافته، توانایی یک حزب برای کوبیدن طرف مخالف است و نه سیاست های واقعی.

محبوبیت بایدن به پایین ترین حد خود رسیده است، زیرا مردم انتظار داشتند که او با دهه ها تجربه در حاکمیت از خود توانایی حکومت کردن نشان دهد.

این امید وجود داشت که بایدن بتواند شکاف های سیاسی، ایدئولوژیک و شناختی کشورش را التیام بخشد. اما انتخابات میان‌دوره‌ای نشان داد که این زخم عمیق به جراحی بزرگی نیاز دارد و صرفا با باند‌پیچی التیام پیدا نمی‌کند.

در حال حاضر، به نظر می رسد که ایالات متحده در وضعیت درماندگی و سردرگمی قرار گرفته است. اینطور نیست که ایالات متحده نداند چه کاری باید انجام دهد، بلکه فقط نمی داند چگونه آن کار را انجام دهد. همچنین سیستم سیاسی این کشور هم کمکی به این موضوع نمی‌کند، زیرا این سیستم در طراحی خود برای درخواست‌های تلویزیونی قادر به انتخاب سیاستمداران با قابلیت های هدایت‌گری مورد نیاز نیست.

برای اکثر مردم ایالات متحده، فرآیند به اصطلاح دموکراتیک در این کشور اساساً رقابتی است برای اینکه ببینند کدام دولت بعدی بیشترین آسیب را به رفاه آنها می‌رساند. اساساً آنها از میان دو سبد سیبی انتخاب می‌کنند که چندان اشتها آور نیست.

وضعیت سیاسی امروز ایالات متحده نشان می دهد که این کشور بیش از پیش از آمریکای باشکوه گذشته فاصله گرفته است.

ششمین مجمع بین‌المللی درباره ابتکار «کمربند و جاده» و «حکمرانی جهانی» روز شنبه 12 نوامبر (21 آبان) با حضور ده‌ها محقق داخلی و بین‌المللی در شانگهای به کار خود پایان داد. در این رویداد پژوهشگران، مقامات و کارآفرینان دیدگاه‌های خود را درباره اینکه ابتکار کمربند و جاده با توجه به آشفتگی و نااطمینانی موجود در جهان،‌ چه کمکی می‌تواند ارائه دهند، تبادل کردند.

به گزارش اقتصادرسا ؛مجمع دو روزه فوق به همت دانشگاه «فودان» و «شبکه اندیشکده جاده ابریشم» برگزار شد.

«چِن جوئو» معاون وزیر اداره بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این گردهمایی به صورت ویدئویی سخنرانی کرد و گفت: ابتکار کمربند و جاده نقش مهمی در حکمرانی جهانی بازی می‌کند.

وی افزود: عدالت، باز بودن، جامعیت و قابلیت به اشتراک گذاری که توسط ابتکار کمربند و جاده ترویج می‌شود به کشورها کمک می‌کند تا مشکلات حکمرانی جهانی فعلی مانند نادیده گرفتن، عملکرد ضعیف و ناکارآمدی را حل کنند.

این مقام ارشد حزب حاکم چین تاکید کرد: ایده‌های جدیدی که ابتکار کمربند و جاده ارائه کرده حکمرانی جهانی را به سوی عدالت و عقلانیت بیشتر سوق داده است.

ابتکار کمربند و جاده در سال 2013 توسط «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین مطرح شد و تا جولای امسال چین در چارچوب این ابتکار بیش از 200 سند همکاری با 149 کشور و 32 سازمان بین‌المللی امضا کرده است.

خانم «جیائو یانگ» دبیر حزب دانشگاه فودان و رئیس شورای دانشگاه تاکید کرد توسعه سطح بالای ابتکار کمربند و جاده یک تمرین پویا برای ساخت جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت است.

وی افزود: دانشگاه فودان به عنوان میزبان این نشست در نظر دارد با توجه به نزدیک شدن به دهمین سالگرد ابتکار کمربند وجاده نیروی فکری بیشتری برای کمک به آن در اختیار بگذارد.

خانم جیائو همچنین گفت: امیدواریم استعدادهای بیشتری در حوزه ابتکار کمربند و جاده و حکمرانی جهانی آموزش دهیم و همکاری میان دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، موسسات و اندیشکده‌های در مسیر ابتکار کمربند و جاده را ارتقا بخشیم.

«گریگوری ماتولکسی» رئیس بانک مرکزی مجارستان نیز در این مجمع خواستار همکاری عمیقتر میان اروپا و آسیا به ویژه از طریق پلتفرم‌های مرتبط با ابتکار کمربند و جاده شد.

وی گفت: ما باید بپذیریم که جهان در حال حرکت به سوی یک رویکرد چند قطبی است.

«جوئو چیانگ‌وو» معاون رئیس «بانک توسعه جدید» (NDB) خواستار یک چارچوب جدید حکمرانی چندجانبه جهانی شد که از سوی کشورهای درحال توسعه و بازارهای نوظهور مشخص شود.

 

با توجه به دیدار آتی سران چین و آمریکا و صرف نظر از موضوع مورد بحث در این ملاقات، نفسِ عمل دیدار چهره به چهره رهبران پکن و واشنگتن یک سیگنال مثبت ارسال می‌کند که می‌تواند به کاهش تنش موجود کمک کند.

به گزارش اقتصادرسا ؛وزارت امور خارجه چین روز جمعه 11 نوامبر (20 آبان) رسما اعلام کرد «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در نشست گروه 20 (G20) در بالی اندونزی که از 14 تا 17 نوامبر (23 تا 23 آبان) برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد و برای شرکت در نشست «سران اقتصادی اپک» به بانکوک پایتخت تایلند (17 تا 19 نوامبر) می‌رود. این خبر مهم قابل توجهی است که جامعه جهانی مدت‌هاست در انتظار آن بوده است.

کاخ سفید نیز یک روز قبل از اعلام وزارت خارجه چین یعنی روز پنجشنبه هفته قبل اعلام کرد، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با همتای چینی خود در بالی دیدار می‌کند. این تا حدی نشان دهنده اشتیاق طرف آمریکایی برای برگزاری این ملاقات است. دیدار شی-بایدن نخستین ملاقات چهره به چهره سران دو کشور از زمان ورود بایدن به کاخ سفید محسوب می‌شود. در حال حاضر که تنش‌ها میان دو قدرت بزرگ چین و آمریکا در حال افزایش است، اهمیت دیدار صمیمی و تبادل نظر عمیق مستقیم سران دو کشور واضح و مبرهن است.

با توجه به دیدار آتی سران چین و آمریکا و صرف نظر از موضوع مورد بحث در این ملاقات، نفسِ عمل دیدار چهره به چهره رهبران پکن و واشنگتن یک سیگنال مثبت ارسال می‌کند که می‌تواند به کاهش تنش موجود کمک کند.

روابط چین-آمریکا به عنوان یکی از مهمترین روابط دوجانبه بین‌المللی در جهان با دشواری‌های بی‌سابقه‌ای روبروست. نه فقط چین و آمریکا بلکه منطقه آسیا-اقیانوسیه و کل جهان فشار فزاینده‌ و خطرات بالقوه‌ای را احساس می‌کنند. بنا بر این بهبود مناسبات چین-آمریکا با هدف بازگشت به مسیر صحیح توسعه سالم و باثبات در اسرع وقت، به خواسته مشترک جامعه بین‌المللی تبدیل شده است.

می‌دانیم که طرف آمریکایی پیش از برگزاری این نشست اقدام به درز دادن اطلاعات از طرق مختلف کرده است. پس از طرح پیشنهاد ایجاد «گاردریل‌ها»، ایالات متحده این بار پیشنهادهای مثل ساخت بستری برای روابط با چین و تعیین «خط قرمزهای دو طرف» کرده است. علی رغم تفاوت واژگانی پیشنهادهای فوق، معنی آنها مشابه است.

این باور وجود دارد که معنای پیشنهادات فوق اجتناب از یک رویارویی ناخوشایند یا حتی درگیری میان چین و ایالات متحده است. مایلیم باور کنیم که آمریکا خواهان این نیست که روابط پکن-واشنگتن همچنان به وخامت بگراید تا به بن بست برسد.

چین به عنوان کشوری که قاطعانه مسیر توسعه صلح آمیز را دنبال می‌کند هیچ علاقه‌ای به درگیری با هیچ کشوری ندارد. به عبارت دیگر، این موضوع باید یک اتفاق نظر میان دو کشور چین و‌ آمریکا باشد.

لازم به ذکر است که وضعیت دشوار کنونی در روابط چین-آمریکا کاملا به دلیل فهم و رفتار اشتباه برخی افراد در ایالات متحده است.

اجتناب از درگیری میان چین و آمریکا نباید یک شعار تو خالی باشد. واشنگتن باید اقدامات ملموس انجام دهد. مساله تایوان در کانون منافع اصلی چین قرار دارد و اصل چین واحد پایه سیاسی روابط چین-ایالات متحده محسوب می‌شود. هیچ جایی برای چانه زنی وجود ندارد. حقایق نشان می‌دهند که درک ایالات متحده از «خط قرمز» روابط چین-آمریکا بسیار فراتر از حد کافی است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که آمریکا در دیدار آتی سران دو کشور به موضوع تایوان خواهد پرداخت و ابراز اطمینان کرد مقامات تایوان احساس راحتی و امنیت فراوانی خواهند داشت.

این نخستین نقض جدی اصل چین واحد محسوب می‌شود. تنها راه ایجاد احساس امنیت و راحتی برای ساکنان جزیره تایوان، عدم هر گونه حمایت و تشویق به استقلال تایوان است. ایالات متحده باید درک کند که در خصوص مساله تایوان، راه حل صلح آمیز در تضاد با تلاش‌های جدایی طلبانه استقلال تایوان است. برای حفظ واقعی صلح در دو سوی تنگه تایوان، مخالفت قاطعانه با هر گونه اقدامات استقلال طلبانه تایوان ضروری است.

اشتیاق چین برای بهبود روابط پکن-واشنگتن صادقانه است و در عین حال نگرش آن به حفظ منافع اصلی‌اش نیز قاطعانه است. این واقعیت هیچ گاه تغییر نخواهد کرد. چین همواره روابط پکن-واشنگتن را در راستای سه اصل احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد که از سوی رئیس جمهور شی مطرح شده، توسعه می‌دهد و به آن می‌نگرد.

این موضع آشکار همچنین طی دیدار آتی سران دو کشور انعکاس خواهد یافت. امیدواریم واشنگتن رویکردی مسئولانه اتخاذ کند و با چین کنار بیاید.

طبق برآورد صورت گرفته توسط وزارت کشاورزی آمریکا، 34 میلیون نفر از مردم این کشور، از جمله 12 میلیون کودک، در معرض خطر کمبود مواد غذایی هستند. بر این اساس، سال گذشته میلادی (2021) نیز، بیش از 5 میلیون خانوار آمریکایی با کمبود مواد غذایی روبرو بوده اند.

به گزارش اقتصادرسا ؛انتخابات میان دوره ای آمریکا در حالی برگزار شد که جهان شاهد صف‌های طولانی آمریکایی ها جهت دریافت مواد غذایی کمکی در بسیاری از نقاط این کشور بود. انتشار چنین صحنه هایی از کشور آمریکایی که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می شود، واقعا شرم آور است. با این حال، این صرفا نوکی از یک کوه عظیم یخ است!
طبق برآورد صورت گرفته توسط وزارت کشاورزی آمریکا، 34 میلیون نفر از مردم این کشور، از جمله 12 میلیون کودک، در معرض خطر کمبود مواد غذایی هستند. بر این اساس، سال گذشته میلادی (2021) نیز، بیش از 5 میلیون خانوار آمریکایی با کمبود مواد غذایی روبرو بوده اند.
این درحالیست که سیاستمداران آمریکایی برای ریشه کن سازی این مشکل هیچ اقدام حقیقی ای را عملی نکرده اند.
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور، جلسه‌ای با محور رسیدگی به موضوعاتی همچون گرسنگی، تغذیه و سلامتی تشکیل داد و تاکید کرد که او در حال تلاش برای ترویج تصویب قانونی در کنگره به منظور رسیدگی به این مشکلات است. این در حالیست که بیشتر تحلیلگران بر این باورند که این اقدام بایدن، صرفا یک شوی اخلاقی قبل از انتخابات و با هدف کسب امتیازات سیاسی برای دموکرات ها بوده است تا تلاشی واقعی برای حل مشکلات!
ریشه اصلی مشکلاتی همچون کمبود مواد غذایی برای خانوارهای آمریکایی، در مسائلی همچون فقر، فاصله طبقاتی بین غنی و فقیر و جایگاه های نابرابر مبتنی بر تبعیض های نژاد پرستانه در زمینه هایی مانند اشتغال و آموزش نهفته است. سیاستمداران آمریکایی به خوبی از این مشکلات آگاهند اما در عین حال می دانند که مادامی که سرمایه داری و «برتری سفید پوستان» بر زندگی سیاسی آمریکا سلطه داشته باشد، حصول عدالت اقتصادی و یا رفع نابرابری های ساختاری امکان پذیر نخواهد بود.
آنچه در این بین برای سیاستمداران آمریکایی اهمیت دارد، «انتخابات» است. مسائل فوق گرچه در شرایط فعلی حل شدنی نیستند اما تظاهر به تلاش برای حل آنها از سوی سیاستمداران آمریکا، راهی برای کسب امتیاز سیاسی برای آنها به حساب می آید.

سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از تسهیل برقراری حق عائله‌مندی برای زنان مستمری‌بگیر سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مجتبی طهماسبی آشتیانی اظهار داشت: پیش از این گروهی از زنان سرپرست خانوار برای دریافت حق عائله‌مندی باید احکام قضایی مبنی بر کفالت فرزند یا فرزندان‌شان را به شعب تأمین‌اجتماعی ارائه می‌دادند که با توجه به مقررات قضایی در مورد کفالت فرزندان و این که شرعاً کفالت فرزندان با پدر و در صورت فوت پدر با پدربزرگ پدری است، بعضاً این گروه از زنان مستمری‌بگیر به‌رغم اینکه متکفل هزینه‌های فرزندانشان بودند، برای دریافت حق عائله‌مندی با مشکلاتی مواجه می‌شدند.

وی افزود: با بخشنامه جدیدی که از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد فرایند بررسی و اثبات کفالت فرزندان از سوی زنان صادر شده، در کنار احکام قضایی راهکارهای دیگری نیز برای تأیید سرپرستی این افراد پیش‌بینی شده است.

طهماسبی گفت: در صورت عدم امکان ارائه حکم مراجع قضایی یا گواهی اداره سرپرستی دادگستری مبنی بر تحت تکفل بودن فرزندان از سوی مستمری‌بگیر زن؛ احراز تکفل و برقراری حق عائله‌مندی با ارائه گواهی مقامات محلی، گزارش بازرس تأمین‌اجتماعی و اخذ تعهد رسمی مبنی بر تحت تکفل بودن فرزندان نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بانوان سرپرست خانوار مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی اعم از بانوان بازنشسته مطلقه و بانوانی که همسرشان فوت کرده است، مشمول دریافت حق عائله‌مندی هستند، گفت: درحال حاضر مبلغ ریالی حق عائله‌مندی مبلغ 4073895 ریال (407 هزار و 389 تومان) است.

 

رهبران چین به تنظیم منطقی درآمدهای بیش از حد بالا و تشویق مردم و شرکت‌هایی با درآمد بالا جهت بازگرداندن هر چه بیشتر سرمایه‌اشان جهت رشد جامعه تاکید دارند و همین روند کمک کرده که چین به دومین اقتصاد بزرگ دنیا و کارخانه جهان تبدیل گردد اما به روشی که در آن عدالت و برابری اجتماعی و مالی نیز رعایت شده است.

 

به گزارش اقتصادرسا؛روزنامه «چاینا دیلی» در گزارشی به ارائه دیدگاه سه کارشناس خارجی درباره اهمیت مدنیزاسیون چینی جهت محقق ساختن جوان‌سازی ملت چین و نقش حزب کمونیست در راستای هدایت مردم این کشور به سوی خلق الگوی جدید توسعه پرداخته است که به صورت مختصر در ادامه ارائه می‌گردد.

«هاروی زودین» عضو ارشد مرکز چین و جهانی‌سازی، در این باره گفت که به عنوان یک ناظر دقیق ریزبین امور چین، توجه او همواره به کنگره ملی حزب کمونیست که هر پنج سال برگزار می‌شود، بوده است چرا که این کنگره، در راس الگوی حکومت دموکراسی مردم‌محور این کشور عمل می‌کند. بر اساس اظهارات این کارشناس، گزارش ارائه شده در جریان برگزاری بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین نشان داد که به رغم وجود تمامی چالش‌ها در طول پنج سال اخیر، کشتی دولتی تحت رهبری حزب کمونیست چین در مسیر همیشگی خدمت به مردم این کشور حرکت کرده است. رهبری چین بر اهمیت افزایش درآمد گروه‌های کم درآمد، ارتقاء عدالت و تعادل هر چه بیشتر در توسعه مناطق مختلف با تاکید بر رشدی مردم‌محور تاکید دارد. از طرف دیگر، رهبران چین به تنظیم منطقی درآمدهای بیش از حد بالا و تشویق مردم و شرکت‌هایی با درآمد بالا جهت بازگرداندن هر چه بیشتر سرمایه‌اشان جهت رشد جامعه تاکید دارند و همین روند کمک کرده که چین به دومین اقتصاد بزرگ دنیا و کارخانه جهان تبدیل گردد اما به روشی که در آن عدالت و برابری اجتماعی و مالی نیز رعایت شده است.

در الگوی جدید توسعه چین، صرفا روی کیفیت زندگی انسان تمرکز نشده است بلکه این الگو تمام جنبه‌های جامعه چین را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. مردم چین درست مانند مردم دیگر کشورها آرزو دارند که زندگی به مراتب بهتری داشته باشند اما این آرزو صرفا به معنای داشتن درآمد بیشتر نیست بلکه آرزوی هزاران ساله مردم این کشور را نیز شامل می‌شود که عبارت است از بهره‌مندی از خدمات درمانی بهتر جهت داشتن زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر، بهره‌مندی از شرایط آموزشی بهتر، دسترسی به فرصت‌های شغلی مطلوب‌تر، داشتن مسکن بهتر، محیط زیست مناسب‌تر و امنیت و ایمنی شخصی عالی‌تر.

در این الگو در عین حال بر ضرورت ساخت یک اقتصاد به مراتب توسعه یافته‌تر در زمینه‌هایی همچون هوش مصنوعی، تحقیقات و توسعه و رباتیک تاکید شده است. این الگو بر تقویت توسعه با کیفیت بالا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، ساخت قطارهای پرسرعت‌تر و تبدیل شدن به اولین کسانی که در نیمه تاریک ماه قدم می‌گذارند، تاکید دارد.

حقیقت این است که چین دهه‌ها در مسیر محقق ساختن رفاه مشترک تلاش کرده اما بعد از برگزاری هجدهمین کنگره حزب، به تلاش‌هایش در این مسیر سرعت و اولویت بخشیده است. چین ریشه‌کن‌سازی فقر مطلق تا پایان سال 2020 را هدف اولیه خود تعریف کرد و در مسیر محقق ساختن رویای دیرینه چینی‌ها یعنی ساخت جامعه‌ای نسبتا مرفه از همه جهات از طریق فقرزدایی از 100 میلیون نفر از مردم خود در طول دهه گذشته، اقداماتی را عملی کرد که هیچ کشور دیگری در تاریخ جهان انجام نداده است و آن اقدام، خارج کردن بیش از 800 میلیون نفر از مردم از فقر در طول بیش از 40 سال است که جمعیتی معادل سه چهارم کل جهان محسوب می‌شوند.

چین در دستیابی به رفاه مشترک، الگوی توسعه جایگزین را به جهان معرفی می‌کند؛ الگویی که در تضاد کامل با الگوی سرشار از مشکل و دارای کمترین راه حل آمریکا و دیگر کشورها قرار دارد. آمریکا کشوری است که میلیاردرها در آن مالیات کمتری می‌دهند و یا اصلا مالیات پرداخت نمی‌کنند و نیمی از اعضای کنگره آن میلیونرند اما هیچ وقت بابت پرداختنشان به تجارت‌های مخفیانه مجازات نمی‌گردند.

«دیگبی جیمز رن» مشاور ویژه ارشد و رئیس مرکز تحقیقاتی «مِکونگ» در مؤسسه روابط بین‌الملل آکادمی سلطنتی کامبوج بر این باور است که مسیر مسالمت‌آمیز چین در جوان‌سازی ملی، در هدف صد ساله دوم توسعه این کشور که ساخت کشوری سوسیالیستی مدرن و بزرگ، مرفه، قدرتمند، دموکراتیک و فرهنگی پیشرفته، هماهنگ و زیبا تا اواسط قرن فعلی است، تجسم یافته است. این در حالیست که چین هدف صد ساله اول خود که ساخت یک جامعه نسبتا مرفه از همه نظر از طریق ریشه‌کن‌سازی فقر تا پایان سال 2020 بود را محقق کرد.

این کارشناس می‌گوید که هیچ کشور توسعه یافته و یا اقتصاد در حال ظهور دیگری نتوانسته است به دستاوردهای بزرگ چین در یک بازه زمانی کوتاه دست یابد. چین در حالی اولین هدف صد ساله خود را محقق ساخت که نظم جهان تحت سلطه تعداد کوچکی از اقتصادهای پیشرفته تحت رهبری آمریکا قرار دارد و این خود ایجاد کننده چالش‌های بسیار زیادی است. بنابراین، این اقدام چین به تنهایی، دستاوردی عظیم محسوب می‌شود.

در حالیکه اقتصاد جهان تحت تاثیر تورم جهانی و بی‌ثباتی مالی صادر شده توسط آمریکا و سیاست‌های نظامی و اقتصادی جنگ طلبانه این کشور قرار دارد، چین به عنوان یک قدرت اقتصادی مسئولیت‌پذیر و عضو صلح جو در روابط بین الملل عمل کرد و رهبری این کشور با همسوسازی آرمان‌های اقتصادی و ابتکارات سیاسی همسایگانش با الگوها و سیاست‌های توسعه‌ای خود به تضمین رفاه عموم مردم پرداخت.

چین در واقع الگوی بهتری را برای توسعه مسالمت‌آمیز جهان تعریف کرد که بر اجماع و چندجانبه‌گرایی مبتنی است. در عصر جدید چندقطبی‌گرایی، چین یکجانبه‌گرایی را که نشانه سیستمی غیر عادلانه و منسوخ از حکمرانی جهانی توسط گروه کوچکی از اقتصادهای پیشرفته تحت رهبری آمریکاست، رد کرد.

چالش‌هایی که یکجانبه‌گرایی در مسیر توسعه جهانی پایدار به وجود می‌آورد، صرفا می‌توان از طریق تلاش‌های متمرکز چین و شرکای تجاری جهانی این کشور با کمک پیگیری توسعه‌ای با کیفیت بالا، سبز و سازگار با محیط زیست و کم کربن و پیگیری استانداردهای تکنولوژیکی باز و سیستم‌های مسئولیت‌پذیر مالی جهانی رفع کرد تا مسیر ساخت یک محیط اقتصادی جهانی به مراتب عادلانه‌تر و آزادتر فراهم گردد.

«ویکتور مایجرز» محقق ارزهای خارجی در دانشگاه «تسینگ هوا» از سال 2012 تا 2015 و وکیل دادگاه لاهه از دیگر کارشناسان خارجی است که معتقد است چین کشوری درجه یک است و به زودی به کشور شماره یک جهان در بسیاری از جنبه‌های مالی و اقتصادی تبدیل خواهد شد. بر اساس اظهارات مایجرز، چین در عبرت گرفتن از اشتباهاتی که دیگر کشورها مرتکب می‌شوند، با هوشمندی عمل می‌کند و علنا درباره استراتژی‌های ملی خود بحث می‌کند درست مانند عملکرد این کشور در جریان برگزاری بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست، چرا که مردم یک کشور باید از مسیری که مسئولان آن کشور در پیش گرفته‌اند، مطلع باشند.

این کارشناس با اشاره به اینکه برای او جالب است که چین در حال تبدیل از یک کشور در حال توسعه به یک کشور توسعه یافته و همزمان محقق ساختن مدرنیزاسیون است، گفت که به همین دلیل است که چین برخی مراحل را جهشی طی می‌کند و به عنوان مثال، به پیشتاز توسعه و استفاده از تلفن همراه تبدیل شد چرا که آن دسته از مصرف کنندگانی که هیچ تلفن همراهی نداشتند، مستقیما به تلفن‌های همراه هوشمند روی آوردند و خطوط تلفنی ثابت را رد کردند.

مایجرز در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه تاریخ و فرهنگ چین با تاریخ و فرهنگ اروپا متفاوت است و اروپایی‌ها امروزه در دام درصدهای اقتصادی گرفتار شده‌اند درست مانند مغازه‌داران کوچکی که نمی‌توانند بزرگ‌تر فکر کنند،‌ گفت رفاه مردم، ثبات اجتماعی، احترام به طبیعت و سنت‌های چین، روابط خوب با دیگر کشورها و حاکمیت قانونم‌دار در کنار حفاظت هوشمندانه از موقعیت عالی خود، اهداف عالی تعریف شده توسط دولت چین محسوب می‌شوند.

مطالب نوشته شده در این مقاله برگرفته از نظرات شخصی نویسنده است و موضع رسمی بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین را منعکس نمی‌کند.

 

«حفیظ الرحمن» ستون نویس و تحلیلگر مسائل امنیتی و استراتژیک، عضو یک مرکز مطالعات استراتژیک برجسته در بنگلادش در مقاله ای به بیان دیدگاه های خود درباره راز جذابیت و محبوبیت روز افزون چین در مقایسه با آمریکا میان مردم کشورهای در حال توسعه پرداخته است که در ادامه ارائه می گردد.

به گزارش اقتصادرسا؛«حفیظ الرحمن» ستون نویس و تحلیلگر مسائل امنیتی و استراتژیک، عضو یک مرکز مطالعات استراتژیک برجسته در بنگلادش در مقاله ای به بیان دیدگاه های خود درباره راز جذابیت و محبوبیت روز افزون چین در مقایسه با آمریکا میان مردم کشورهای در حال توسعه پرداخته است که در ادامه ارائه می گردد.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز «آینده دموکراسی» در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، کشور چین برای اولین بار در عرصه های سیاسی و فکری، به واسطه حمایت مردم کشورهای در حال توسعه، از آمریکا پیشی گرفته است. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 62 درصد از مردم کشورهای در حال توسعه (از میان 6.3 میلیارد نفری که در 136 کشور زندگی می کنند)، دیدگاه مثبتی نسبت به چین دارند و این در حالیست که طبق این نظرسنجی، نگاه های مثبت به آمریکا معادل 61 درصد گزارش شده است.

 

نتایج این نظرسنجی دستاوردی حیرت انگیز برای چین به حساب می آید چرا که این کشور دستاوردهای بسیار زیادی را در زمینه اجرای برنامه توسعه جهانی تقریبا دو دهه ای خود بدست آورده است به خصوص از زمانی که استراتژی سرمایه گذاری «جهانی شو»ی این کشور در سال 1999 میلادی اجرایی شد.

در حال حاضر این سؤال به ذهن مخاطب القاء می شود که چین چطور توانسته است در طول این بازه زمانی نسبتا کوتاه، نسبت به همتایان غربی اش، محبوبیت بیشتری میان کشورهای در حال توسعه بدست بیاورد و نزد مردم این کشورها جذاب تر باشد؟

در این مقاله به چندین دلیل در پاسخ به سؤال فوق اشاره شده است که از جمله آنها می توان به درک کاستی های دموکراتیک در کشورهای لیبرال غربی و ارزش های متضاد جهان در حال توسعه با ارزش های غرب اشاره کرد.

پذیرش جهانی رو به رشد چین در تاریخ سیاسی این کشور ریشه دارد. چین هیچ گاه اقدام به استعمار و اشغال سرزمین های خارجی نکرده است.

روابط در حال تحول با چین از نگاه بسیاری از سران کشورهای در حال توسعه دنیا، فرصتی تاریخی برای فرار از روابط مبتنی بر استعمار نو با غرب است. از طرف دیگر، تاریخ اخیر چین به شرکت های این کشور در خارج کمک کرده است که نیاز کشورهای در حال توسعه را بررسی و برطرف نمایند.

چین در سفر چند دهه ای خود به سوی تبدیل شدن به بزرگ ترین نهاد تجاری و دومین اقتصاد بزرگ جهان، رنج های بسیار زیادی را متحمل گشته است.

شرکت های چینی بر خلاف همتایان غربی اشان، با مشکلاتی شبیه مشکلات کشورهای در حال توسعه مواجه بوده اند که از جمله این مشکلات می توان به زیرساخت های فیزیکی و دیجیتالی ناکافی و همچنین قدرت خرید پائین مصرف کننده اشاره کرد. وجود این مشکلات به شرکت های چینی کمک کرد تا عملیات خود را به شیوه ای مناسب تر،‌ مبتنی بر اهداف توسعه اقتصادهای نوظهور تطبیق دهند.

چین در عین حال پیشنهاد همکاری برد-برد می دهد و این فرصت را برای دولت کشورهای در حال توسعه فراهم می کند که بدون هیچ پیش نیازی، به کمک های مالی، تخصصی و توسعه ای چین، مطابق با رویکرد موسوم به «پنج نه» (five-no) دسترسی داشته باشند.

رویکرد «پنج نه» عبارت است از: عدم مداخله در فرآینده های توسعه، عدم مداخله در امور داخلی، عدم تحمیل خواست چین بر دیگر کشورها، عدم کمک مبتنی بر سیاست و همچنین عدم پیگیری منافع سیاسی خودپسندانه در امور مربوط به سرمایه گذاری و تامین مالی کشورهای در حال توسعه.

چین به باور خود در حاکمیت سیاست پایبند است. این کشور به جای تحمیل سیاست های متمایز، فرهنگی و سیاسی خود بر کشورهای در حال توسعه، در ابداع مسیرهای توسعه خود بر اساس منافع واقعی اش، از رویکرد تعاملی تمام عیار «لسه فر» (laissez-faire) مقابل کشورهای در حال توسعه حمایت می کند.

از طرف دیگر، چین در اجرای استراتژی تقریبا دو دهه ای «جهانی شو»ی خود، به شیوه ای قابل ملاحظه تعاملات خارجی اش را بومی سازی کرده است. شرکت های چینی، فرصت های شغلی، صادرات، درآمد بودجه (از طریق مالیات) و تخصص های فنی را تامین می کنند و خواسته اقتصادهای نوظهور را برآورده می سازند. در این بین، تعداد قابل ملاحظه ای از برنامه های تحقیقاتی حمایت کننده از بومی سازی شرکت های چینی از اقتصادهای نوظهور جهان وجود دارد.

در پایان این مقاله به قلم «حفیظ الرحمن» آمده است که سیاستی که آمریکا و شرکای او در گروه هفت مدت های طولانی است در تعاملاتشان با کشورهای در حال توسعه پیش گرفته اند، مسیر بسیار نامناسبی است که نهایتا کشورهای در حال توسعه را به طور روز افزون به سمت چین سوق می دهد. رویکردی که کشورهای غربی با تاریخ دیرینه استعمارگری هایشان، مقابل اقتصادهای در حال توسعه پیش گرفته اند، رویکردی است که عمدتا بر اساس استراتژی مهار چین از سوی آنها مشخص می گردد.

 

روتیتر: نماینده چین:

شیه جنگ‌هوا، فرستاده ویژه چین برای تغییرات آب و هوایی روز سه شنبه گفت که کشورهای توسعه یافته باید در اسرع وقت به وعده‌های خود مبنی بر تامین 100 میلیارد دلار کمک مالی برای آب و هوا عمل کنند و نقشه راه را برای دو برابر کردن صندوق سازگاری ترسیم کنند.

به گزارش اقتصادرسا ؛شیه جنگ‌هوا، فرستاده ویژه چین برای تغییرات آب و هوایی روز سه شنبه گفت که کشورهای توسعه یافته باید در اسرع وقت به وعده‌های خود مبنی بر تامین 100 میلیارد دلار کمک مالی برای آب و هوا عمل کنند و نقشه راه را برای دو برابر کردن صندوق سازگاری ترسیم کنند.

شیه که همچنین نماینده ویژه رئیس جمهور چین، شی جین پینگ است، این اظهارات را در یک سخنرانی در اجلاس اقلیمی بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی بیان کرد که در شهر ساحلی شرم الشیخ مصر برگزار شد.

شیه گفت که در مواجهه با چالش‌های جدی ناشی از رویدادهای شدید جوی مکرر که باعث خسارات سنگین در همه قاره ها شده است و با ظهور بحران‌های انرژی و غذایی سال جاری و همچنین چندجانبه‌گرایی، تنها راه خروج باقی مانده از این مخمصه همبستگی و همکاری است.

او در همین حال گفت که "انتخاب اجتناب ناپذیر" برای غلبه بر چالش های اقلیمی، همچنان یک قائده‌ اصلی برای مسئولیت های مشترک اما متمایز و همچنین مکانیسمی برای مشارکت های تعیین شده در سطح ملی است.

نماینده چین گفت: از آنجایی که کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی امسال سی امین سالگرد خود را جشن می گیرد و موافقت نامه پاریس وارد مرحله اجرای کاملی شده است، بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل ماموریت مهم خود در حفظ اجماع در مورد اصول این چارچوب و ترویج اقدامات عمل گرایانه توسط همه طرف ها را بر عهده دارد.

شیه با اشاره به اینکه چین به طور فعال با اقدامات مستمر و عملی با تغییرات آب و هوایی مقابله کرده است، گفت که چین اخیرا با برگزاری موفقیت آمیز بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست، هر چه بیشتر عزمش را برای دنبال کردن مسیر توسعه سبز تقویت کرده است.

شیه قول داد: «تصمیم و موضع قاطع چین برای اجرای اهداف رسیدن به محدوده اوج انتشار کربن و دستیابی به هدف خنثی سازی کربن و مشارکت فعال در حاکمیت جهانی آب و هوا هرگز تغییر نخواهد کرد».

وی ابراز امیدواری کرد که بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل بر اجرای وعده‌ها تمرکز کند و در عین حال از کشورهای توسعه‌یافته می‌خواهد تا در تلاش‌های مؤثرتر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پیشقدم شوند تا خنثی‌سازی کربن به میزان قابل توجهی زودتر از موعد مقرر انجام شود و نتایج قابل توجهی در سازگاری و مسائل مالی حاصل شود.

شیه گفت: چین امیدوار است که کشورهای توسعه یافته به تعهد خود مبنی بر ارائه 100 میلیارد دلار در اسرع وقت عمل کنند و نقشه راه را برای دو برابر کردن بودجه سازگاری برای تقویت اعتماد متقابل و اقدام مشترک بین شمال و جنوب ترسیم کنند.

وی افزود: «ما مایلیم با همه طرف‌ها برای پایبندی به چندجانبه‌گرایی، ایجاد یک سیستم مدیریت آب و هوای جهانی منصفانه و معقول با همکاری برد-برد، و مشارکت بیشتر در مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی جهانی کار کنیم.»

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top