دوره آموزشی نوکنشگر به همت سازمان فضای مجازی سراج مرکز آذربایجان غربی برگزار میشود.
به گزارش اقتصادرسا؛به نقل از گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، دوره آموزشی نوکنشگر به همت سازمان فضای مجازی سراج مرکز آذربایجان غربی برگزار میشود.
این دوره در سه سرفصل سوژهیابی و نویسندگی خلاق در شبکههای اجتماعی، سواد و شبکههای اجتماعی، اصول فنی اینستاگرام و ایکس ارائه میشود.
علاقمندان میتوانند جهت ثبتنام به شناسه majaziaz در پیامرسان ایتا مراجعه و یا با شماره ۰۹۰۱۰۴۲۱۶۶۵ تماس حاصل نمایند.
هضم بعضی چیزها سخت است. اما دیرهضمتر از آن چیست؟ هضم چند چیز دیرهضم با هم!
به گزارش اقتصادرسا؛همزمان با ایامی که بنگاههای رسانهای غربی دارند تغییر برند «لولو داعش» به «هُلو جولانی» را به خورد بشریت میدهند؛ باید شاهد کشورگشایی متجاوزین صهیونیست برای رسیدن به نقشهی متوهمانهی «نیل تا فرات» (یا به قول خودشان «اسرائیل بزرگ!») هم باشیم.
حالا به این دو، اضافه بکنید اخبار داخلی مثل انتصابات خاص و قطعی برق و گاز را.
به هر حال، ما در تحریریه شلمون، حین کشتی گرفتن با سرمای پیشا زمستانه، یک جوری مرحله هضم کذایی را پشت سر گذاشتیم و به لطایف الحیلی این شماره را به نتیجه رساندیم و یک صفحه هم مخصوص شب یلدا ترتیب دادیم. آن هم فقط به برکت روز مادر که در پی است و دلگرمی به نیمنگاهی از جانب بانوی بانوان عالم.
با آثاری از: سیده فاطمه زهرا حسینی، روحالله طهماسبی، سید محمدصادق پورمرشد، ریحانه کارگری، سید علیرضا مهدویزاده، سید محمدجواد طاهری، شجره چرخگیر، سید حسین طاهری اتاقسرایی و ابوتفت رگباری (اصلاً هم معلوم نیست اسم مستعاره).
قابل دریافت از لینک زیر یا ورود به Shalmoon.ir
دانلود فایل نشریه
مینیمال سواد فضای مجازی با موضوع سلبریتیسم به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا؛مینیمال سواد فضای مجازی با موضوع سلبریتیسم با حضور داوود طالقانی، کارشناس فضای مجازی به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد.
داوود طالقانی در پاسخ به این سوال که وظیفه ما در قبال سلبریتیها چیست، گفت: باید به سوی سیاستگذاری سلبریتی و تنظیمگری شهرت در ایران حرکت کنیم. سلبریتیها باید تن به قانون دهند. این قانون معمولا توسط نهادهای قانونگذار مانند مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی وضع میشود.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تعیین مواردی که میبایست در مدارس در مواجهه با فرهنگ شهرت و سلبریتیها به دانشآموزان آموخته شود، افزود: نیاز به تغییر کتابهایی مثل جامعهشناسی، تحلیل فرهنگی و سواد رسانهای وجود دارد و نیز باید سرفصلی مرتبط با فرهنگ شهرت و سلبریتیها را در ببرنامه آموزشی داخل کنند.
کارشناس فضای مجازی با تاکید بر ضرورت اتخاذ رویکردی انتقادی در برابر سلبریتیها همانند سایر پدیدههای رسانهای تصریح کرد: لازم است با بدبینی و عینکی کاملا ریزبینانه به سراغ سلبریتیها برویم. از سلبریتیها لزوما تبعیت نکرده و اعمال خوب و نیکوی آنها را به منظور حسن نیت آنها قلمداد نکنیم. همچنین، الگوهای زندگی خود را عاقلانه انتخاب کنیم.
طالقانی در جمعبندی این مطالب گفت: ما باید در برابر فرهنگ شهرت در سه حوزه قانونگذاری، آموزش و پرورش و فردی برنامهریزی داشته باشیم که این امر در عصر ما بسیار حیاتی و مهم است.
نشست ویژه مجمع مقام با عنوان «هوش مصنوعی و قوت مجازی» در نشست شماره سی و چهارم این مجمع برگزار می شود.
به گزارش اقتصادرسا؛ نشست شماره سی و چهارم با موضوع «هوش مصنوعی و قوت مجازی»؛ آموزش هوشهای مصنوعی کلود، جمنای و پرپلکسیتی با حضور دکتر پویا پیرملکی مدرس بینالمللی مدیریت شواهد محوربرگزار می شود.
بنا بر این گزارش، زمان برگزاری این نشست شنبه یکم دیماه ساعت ۱۸:۳۰ بوده و هزینه ثبتنام: ۱۵۰٫۰۰۰ تومان است.
این گزارش می افزاید: به مناسبت سالروز تاسیس مجمع مقام، کد تخفیف ۹۰ درصدی ویژه اعضای کانال مقام فعال شده و علاقه مندان می توانند جهت ثبتنام از طریق؛ https://zarinp.al/658239 اقدام نمایند.
در این گزارش آمده است: متقاضیان جهت ثبتنام در نشست فوق، کد تخفیف ۹۰ درصدی برای همه اعضای مقام درنظر گرفته شده است. جهت بهره مندی از این تخفیف به لینک ثبت نام این نشست مراجعه کنند. https://zarinp.al/658239 کد تخفیف ۹۰ درصدی ذیل را وارد کنید، همه حروف به صورت لاتین (انگلیسی) بزرگ وارد شود. MAQ90 بعد از ثبتنام، لینک حضور در نشست پیامک خواهد شد. ️️️️️
در هفته سی و چهارم کتابخوانی به معرفی کتاب «دین دیجیتال» می پردازیم .
به گزارش اقتصادرسا؛، در هفته سی و چهارم کتابخوانی قصد داریم به معرفی کتاب «دین دیجیتال» نوشته مریم هاشمپور صادقیان که توسط انتشارات طرح نو منتشر شده است، بپردازیم.
ظهور رسانههای نوین نه تنها بستری جدید در ارتباط میان افراد بوجود آورده، بلکه در سطحی گسترده، نهادهای اجتماعی از جمله دین را به شدّت تحت تأثیر و دگرگونی قرار داده است. حضور دین در فضای رسانه های دیجیتال، مفهوم بسیار تازه ای از نهاد دین برساخته است.
پدیده دین دیجیتال برآمده از تغییرات در سپهر تکنولوژی است. اما دین دیجیتال و معنای آن چیست؟ از چه ویژگی و جنبه هایی برخوردار است؟ چه دیدگاه های نظری در کار تفسیر و تبیین آنند؟ با چه روش هایی می توان به مطالعة این پدیده پرداخت؟ و … کتاب حاضر می کوشد به همة این پرسش ها از طریق مقالاتی به قلم مهم ترین و برجسته ترین نویسندگان این حوزه پاسخی درخور بدهد. خواننده از طریق این مقالات به تصویر روشن جامعی از دین دیجیتال دست می یابد. در عین حال پژوهشگران با الهام از این کتاب قادر خواهند بود متناسب با شرایط فرهنگی در ایران نظریه پردازی و مدل سازی کنند.
کتاب دو بخش دارد؛ در بخش اول کتاب به رویکردهای نظری در مطالعه دین دیجیتال پرداخته شده و در بخش دوم رویکردهای روش شناختی در مطالعه دین دیجیتال آمده است.
بخش اول ابتدا به مروری بر نظریاتی میپردازد که از گذشته تاکنون به تبیین رابطه دین و رسانههای نوین پرداختهاند. در دو مقاله ابتدایی این بخش، دو نویسنده از منظر خود این نظرات را بررسی و مقایسه میکنند و در مجموع پنج نظریه «جبرگرایی فناورانه»، «رسانهای شدن»، «میانجیگری معنا»، «میانجیگری صور مقدس» و «شکلگیری دین- اجتماعی فناوری» معرفی و ارائه میشوند.
در ادامه این بخش سه مقاله دیگر ارائه میشود. هر یک از این مقالات تلاش دارند به گونهای رویکردهای نظری برجسته در این حوزه را بررسی کنند.
مقاله سوم به ارائه بستری نظری در تبیین دین و رسانههای نوین میپردازد. مقاله چهارم متکی بر رویکردی جامعهشناختی، سنخشناسی نظری الگوهای تعلق دینی آنلاین و آفلاین را مطرح میکند و آخرین مقاله این بخش، الگویی نظری را برای بررسی دین دیجیتال به عنوان یک فضای سوم برای ارائه دین معرفی میکند.
بخش دوم همچنان که از نام آن مشخص است به جنبههای روششناختی مطالعات حوزه دین و رسانههای نوین میپردازد. در مقاله اول، مراحل تحول رویکردهای روششناختی این حوزه از ابتدا تا زمان حال بررسی میشود. لذا درکی کلی از فضای روششناختی این حوزه شکل میگیرد.
سپس در مقالههای دوم و سوم برخی مسائل روششناختی مشارکت دینی در اینترنت و نیز تحقیق در فضای مجازی به بحث گذاشته میشود.
در ادامه در مقاله چهارم به طور دقیق سه روش پرکاربرد برای پژوهش در حوزه مطالعات دین و رسانههای نوین معرفی و شرح داده میشود و در نهایت در آخرین مقاله برخی ملاحظات اخلاقی برای پژوهش در این حوزه مورد بررسی قرار میگیرد.
ساختار کتاب
در فصل اول «بررسی رویکردهای نظری در مطالعات دین دیجیتال»، هیدی کمپل به مروری اجمالی بر چگونگی رشد و گسترش مطالعات دین دیجیتال میپردازد و نشان میدهد که چگونه این حوزه تحققی به یک حوزه منحصر به فرد در مطالعات اینترنت و همچنین مطالعات رسانهها، دین و فرهنگ تبدیل شده است.
در فصل دوم «چهارچوبهای نظری برای رهیافتی به سوی دین و رسانههای جدید»، نات لاندبای رهیافتهای نظری مسلط در مطالعات دین و رسانههای نوین را بررسی میکند.
در فصل سوم، «فهم ارتباط بین دین آنلاین و آفلاین در یک جامعه شبکهای»، هیدی کمپل به معرفی دین شبکهای به عنوان ابزاری تفسیری برای فهم تغییرات در حال وقع در جهان آفلاین و شیوهای برای توضیح چگونگی عملکرد آنلاین دین میپردازد.
در فصل چهارم «الگوهای تعلق به ارتباطات آنلاین/ آفلاین دین»، نات لاندبای به بررسی الگوهای تعلق میپردازد که میتواند حول فعالیتهای دینی در مجموعههای ارتباط آنلاین و آفلاین گسترش یابد.
در فصل پنجم «نظریه رسانهها و فضاهای سوم دین دیجیتال»، استورات هوور و نابیل اخشایبی «موضوع» عمل دینی دیجتال و شیوههای تفسیر و تفکر پیرامون آن را بازنگری میکنند.
در فصل ششم، «چالشهای روششناختی، نوآوریها و مشکلات پیش روی پژوهش پیرامون دین دیجیتال»، هیدی کمپل و برایان آلتنهوفن به بررسی تحول روششناسیهای مطالعه دین دیجیتال میپردازند.
در فصل هفتم، «دین آنلاین به عنوان یک دین زنده: مسائل روششناختی در مطالعه مشارکت دینی در اینترنت»، کریستوفر هلند یک تمایز نظری بین انواع فعالیتهای دینی اینترنتی تحت عنوان «دین آنلاین» و «دین در فضای آنلاین» مطرح میکند.
در فصل هشتم «جستجوی اینترنت نامرئی: جنبههای روششناختی تحقیق بر روی دین در اینترنت»، اولیور کروگر با رویکردی جامعه شناختی و مبتنی بر نظریه مدرنیته گیدنز، این پیش فرض مطرح میشود که امروزه تعامل مناسکی از زمان و مکان جدا شده است.
در فصل نهم «رویکردهایی در خصوص روشهای دیجیتال در مطالعات دین دیجیتال»، روت سوریا و همکاران روششناسیهای دیجیتال در زمینه دین دیجیتال را مرور میکند و در نهایت در فصل دهم، «مسائل اخلاقی در مطالعه دین و رسانههای نوین»، مارک جانز نگاهی اجمالی دارد به مسائل کلیدی اخلاقی در تحقیقات رسانههای نوین.
در پشت جلد کتاب هم میخوانیم: «ظهور رسانههای نوین نه تنها بستری جدید در ارتباط میان افراد به وجود آورده، بلکه در سطحی گسترده، نهادهای اجتماعی از جمله دین را به شدت تحت تأثیر و دگرگونی قرار داده است. حضور دین در فضای رسانههای دیجیتال، مفهوم بسیار تازهای از نهاد دین برساخته است.
پدیده دین دیجیتال برآمده از تغییرات در سپهر تکنولوژی است. اما دین دیجیتال و معنای آن چیست؟ از چه ویژگی و جنبههایی برخوردار است؟ چه دیدگاههای نظری در کار تفسیر و تبیین آنند؟
با چه روشهایی میتوان به مطالعه این پدیده پرداخت؟ و … کتاب حاضر میکوشد به همه این پرسشها از طریق مقالاتی به قلم مهمترین و برجستهترین نویسندگان این حوزه پاسخی درخور بدهد.
خواننده از طریق این مقالات به تصویر روشن جامعی از دین دیجیتال دست مییابد. در عین حال پژوهشگران با الهام از این کتاب قادر خواهند بود متناسب با شرایط فرهنگی در ایران نظریهپردازی و مدلسازی کنند.»
انتهای پیام/
جلسه تجربه نگاری در حوزه مستند سازی همراه با اکران مستند نبرد پنهانف ویژه تحولات اخیر سوریه برگزار می شود.
به گزارش اقتصادرسا، جلسه تجربه نگاری در حوزه مستند سازی همراه با اکران مستند نبرد پنهانف ویژه تحولات اخیر سوریه برگزار می شود.
بنابراین گزارش، این کافه رسانه، سه شنبه 26 آذر ماه ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲:۳۰ در محل دانشگاه جامع امام حسین(ع) خوابگاه شهید ابومهدی المهندس طبقه دوم سالن کنفرانس معاونت تربیتی - دانشجویی برگزار خواهد شد.
پایان پیام/
دکتر مهرداد حیدری در سلسله نشست های مقام درباره شاخص ها به عنوان مهم ترین ابزار بومی سازی فضای مجازی موارد مهمی را یادآوری کرد.
به گزارش اقتصادرسا؛ سلسله نشست های مقام به شکل مستمر در حال برگزاری بوده و در هر نشست موضوعات متنوع و قابل تاملی در حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی و الزامات مرتبط با آن مطرح می شود.
دکتر مهرداد حیدری در سلسله نشست های مقام درباره شاخص ها به عنوان مهم ترین ابزار بومی سازی فضای مجازی موارد مهمی را یادآوری کرد.
رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره،با اشاره به اهمیت توجه به زبان و فرهنگ در تعاملات فضای مجازی، گفت: بینش و دانش ما در حوزه علم و تکنولوژی از معرفت شناسی و هستی شناسی ما نشأت می گیرد و امروز هوش مصنوعی به جای ما کار می کند.
به گزارش اقتصادرسا دکتر امیدعلی مسعودی عضو هیات علمی دانشگاه سوره اظهار داشت: در فضای واقعی و مجازی، زبان حامل فرهنگ است، اولین کشوری که وارد فضای زبان در فضای مجازی شد، کره جنوبی بود و بعد از آن سایر کشورها وارد این عرصه شده و زبان کشور خود را وارد این فضا نمودند.
وی ادامه داد: واقعیت پیشرفت تکنولوژی این است که این فناوری ها در خدمت نظام سرمایه داری است، امروز ما تولیدات خود در فضای مجازی را ارائه داده و یا می فروشیم اما در قبال آن پولی دریافت نمی کنیم و در عوض شاهد ارائه خدمات ربات ها به جای انسان و دریافت هزینه این خدمات هستیم.
مسعودی اضافه کرد: کنش های امروز در فضای مجازی باید بر اساس همدلی های اجتماعی باشد، این کنش ها را در پدیده های اجتماعی و بین المللی بیشتر شاهدیم .
عضو هیات علمی دانشگاه سوره گفت: هوش مصنوعی آینده ما را متحول می کند اما اگر متوجه کارکردها و موارد متعدد آن نباشیم ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم .
انتهای پیام/
شهید رئیسی با وجود تمام تواناییهایی که داشت و انتقاداتی که میتوانست از دولتهای پیشین مطرح کند، هیچگاه نقد تخریبی را در اولویت قرار نداد. او به جای پرداختن به اشتباهات گذشته، تمام تمرکز خود را بر حل مشکلات و پیشرفت کشور گذاشت.
به گزارش اقتصادرسا : عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در ویراستی نوشت:
خدای رحمان #شهید_رییسی را رحمت کند که همه هم و غمش، مردم و حل مشکلات و اشتغال آنها و برگرداندن کارگران به کارخانه های تولیدی بود؛ نه نقد دولت پیشین؛ با اینکه میتوانست توفان کند.
شهید سید ابراهیم رئیسی که به عنوان یکی از چهرههای برجسته و مردمی شناخته میشود، همیشه در تلاش بود تا به مردم و رفع مشکلات آنها کمک کند. دغدغههای اصلی او در زمان مسئولیت، معیشت مردم، اشتغالزایی و بازگرداندن کارگران به کارخانههای تولیدی بود. شهید رئیسی با وجود تمام تواناییهایی که داشت و انتقاداتی که میتوانست از دولتهای پیشین مطرح کند، هیچگاه نقد تخریبی را در اولویت قرار نداد. او به جای پرداختن به اشتباهات گذشته، تمام تمرکز خود را بر حل مشکلات و پیشرفت کشور گذاشت. این ویژگیهای برجسته از او یک الگوی مردمی ساخت که حتی در شرایط سخت، تنها به آینده بهتر برای مردم و ارتقای شرایط اقتصادی کشور میاندیشید.
مردم نیز همیشه او را به عنوان فردی فداکار و مسئولیتپذیر به یاد خواهند داشت که هدفش توسعه و رفاه عمومی بود و تلاش میکرد تا کارگران و تولیدکنندگان را به صحنه اصلی اقتصاد بازگرداند.
رزمایش مشترک نیروی ویژه نیروی زمینی سپاه و نیروی مخصوص ارتش جمهوری آذربایجان تحت عنوان «رزمایش مشترک ارس» در منطقه عمومی شهرستان مرزی اصلاندوز استان اردبیل آغاز شد.
به گزارش اقتصادرسا، رزمایش مشترک نیروی ویژه نیروی زمینی سپاه و نیروی مخصوص ارتش جمهوری آذربایجان تحت عنوان «رزمایش مشترک ارس» در منطقه عمومی شهرستان مرزی اصلاندوز استان اردبیل ازروز (یکشنبه) به مدت چهار روز با حضور نیروهای ویژه دو کشور در ارتفاعات صعبالعبور مناطق مرزی شمال کشور آغاز شد.
هدف از اجرای این رزمایش تحکیم روابط دوجانبه، همکاری مشترک در مبارزه با گروههای سازمان یافته مسلح غیر قانونی، امنیت مرزهای مشترک، افزایش قابلیتهای نظامی و گسترش همکاریهای دفاعی در سطوح تاکتیکی و عملیاتی بر اساس توافقات صورت گرفته در راستای پیشبرد منافع مشترک دو کشور اعلام شده است.
از صبح روز (یکشنبه) هیات نظامی کشور جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی شهرستان بیله سوار استان اردبیل با استقبال فرمانده سپاه استان اردبیل و فرماندهان شرکت کننده در این رزمایش مورد استقبال قرار گرفتند.
همچنین هیات عالیرتبه نظامی کشور جمهوری آذربایجان با حضور در منطقه رزمایش، آمادگی لازم را برای رزمایشهای مشترک در مقابل هرگونه تهدیدات مرزی اعلام کرد.
اپلیکیشن مامزی به عنوان دستیار و همراه، با آگاهیبخشی به والدین کمک میکند تا فرزندانی توانمند و شاد تربیت کنند.
به گزارش اقتصادرسا؛اپلیکیشن مامزی به عنوان دستیار و همراه، با آگاهیبخشی به والدین کمک میکند تا فرزندانی توانمند و شاد تربیت کنند.
«مامزی» را در بازار اندروید ببینید:
http://cafebazaar.ir/app/?id=app.momzi.app&ref=sha
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد