روتیتر: در نشست خبری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان شد:

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور پیشبرد برنامه نسخه الکترونیک با وزارت بهداشت همکاری بسیار خوبی داریم و تمامی مراکز درمانی، بیماران فاقد دفترچه تأمین اجتماعی را از طریق کارت ملی و سایر مدارک معتبر شناسایی می‌کنند و سازمان تأمین اجتماعی نیز اسناد مربوطه را می‌پذیرد.

به گزارش اقتصادرسا ، دکتر مصطفی سالاری در نشست خبری اظهار داشت: استقرار نظام نسخه نویسی الکترونیک و توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی از مهمترین اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: استقرار سامانه نسخه نویسی الکترونیک از چند سال پیش در مراکز تابعه سازمان به صورت موفقیت آمیز انجام شده و تجربه خوبی در این زمینه داریم. گام بعدی ما تعمیم این کار در مراکز درمانی طرف قرارداد است که با برنامه ریزی دقیق و همفکری سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط شروع شده است.

سالاری با بیان اینکه عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه های تأمین اجتماعی گام مهمی در استقرار سامانه نسخه الکترونیک محسوب می‌شود، اظهار داشت: استعلام برخط اعتبار دفترچه ها از طریق روشهای متنوع و آسان، اولین گام در استفاده مراکز درمانی طرف قرارداد از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی بود که از ابتدای خرداد 99 با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای آبان نیز امکان نسخه نویسی الکترونیک از طریق سامانه تأمین اجتماعی در تمام مراکز طرف قرارداد فراهم شد و در ادامه از طریق نرم افزارهای واسط (API) امکان نسخه نویسی با استفاده از سایر نرم افزارهای مورد استفاده مراکز درمانی نیز فراهم شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه گام بعدی استقرار نسخه الکترونیک توقف انتشار دفترچه‌‎های کاغذی است، گفت: از اول اسفند دفترچه جدید چاپ نمی‌شود ولی اگر کسی دفترچه دارد می تواند از اوراق دفترچه موجود استفاده کند.

سالاری با تأکید براینکه اولویت و درخواست اول سازمان تأمین اجتماعی از ارائه دهندگان خدمات درمانی استفاده از سامانه نسخه الکترونیک است، گفت: چنانچه پزشک یا مرکز درمانی توان یا تمایل این کار را ندارد، صفحات باقی مانده دفترچه‌ها کماکان قابل استفاده خواهد بود و در صورت اتمام صفحات دفترچه‌ها نیز سازمان تأمین اجتماعی سرنسخه و یا هر صفحه کاغذی دیگری را به عنوان نسخه پزشک می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه استقرار نسخه الکترونیک تحول اساسی در خدمات درمانی ایجاد می‌کند، افزود: هر تحول اساسی در ابتدا ممکن است زحماتی داشته باشد اما این تحول باعث می‌شود که مردم دغدغه ای بابت نگهداری دفترچه نداشته باشند. همچنین سوابق درمانی افراد نیز در سامانه نسخه الکترونیک حفظ و از تداخلات دارویی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسعه و ارتقاء خدمات درمانی را از دیگر نتایج استقرار سامانه نسخه الکترونیک برشمرد و گفت: از 21 اسفند و روز عید مبعث در تمامی شهرهایی که فاقد بیمارستان تامین اجتماعی هستند، درمان بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی رایگان خواهد بود و در تمامی شهرها ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان بالای 65 سال در بیمارستان های دانشگاهی رایگان است. همچنین هزینه وسایل و پروتزهای مورد استفاده در بیمارستان های دانشگاهی به طور کامل پرداخت می‌شود.

سالاری افزود: درباره بیماران صعب العلاج و مزمن نیز در هفته‌های آینده برنامه جدیدی داریم و هزینه این بیماران را به میزان قابل توجهی کاهش خواهیم داد.

فریب کلاهبرداران را نخورید / کارت جایگزینی برای دفترچه بیمه صادر نمی‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای صدور کارت هوشمند و هر نوع کارتی به عنوان جایگزین دفترچه وجود ندارد، گفت: برخی کلاهبرداران با بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی تماس می‌گیرند و با ادعاهای غلط و سوء استفاده؛ وعده ارائه کارت هوشمند و سایر کارتهایی را می‌دهند که جایگزین دفترچه بیمه می‌شود.

سالاری تأکید کرد: اینگونه تماسها توسط افراد کلاهبردار انجام می‌شود و به بیمه شدگان و بازنشستگان توصیه می‌کنیم که مراقب باشند و به هرنوع تماسی برای درخواست هزینه بابت اینگونه مسائل توجه نکنند.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان با پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این نشست خبری گفت: در سال جاری با افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان و اجرای متناسب سازی حقوق دریافتی بازنشستگان از مرداد 99 نسبت به سال 98 حدود 42 درصد افزایش داشته است و در صورت تصویب نهایی پرداخت 90 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال 1400 مرحله دیگری از متناسب سازی نیز انجام می‌شود.
سالاری با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی موجب بهبود وضعیت معیشت این عزیزان شده است، گفت: بعد از اجرای متناسب سازی در تأمین اجتماعی، سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز برنامه متناسب سازی اجرا کردند که در نتیجه آن میزان دریافتی بازنشستگان آنها افزایش بیشتری داشت و فاصله‌ای بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌‎ها ایجاد شده است که باید برطرف شود.

وی با تأکید بر پیگیری و تامین منابع لازم برای متناسب سازی مرحله دوم، گفت: از هفته گذشته با همفکری نمایندگان کانون‌ها محاسبه فرمول متناسب سازی در حال انجام است و به سرعت این کار را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این نشست خبری به سوالات متعدد خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ گفت.

 

روتیتر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قانون نباید تبعیض ایجاد کند فرقی میان بازنشسته تامین اجتماعی وکشوری و لشکری نیست همه شهروند این کشور هستند. متناسب سازی حقوق باید برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شود.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  دکتر عبدالرضا مصری افزود: در مورد حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری که حق آنها هم است ترمیم هایی انجام شده است، تورم فشار زیادی به مردم وارد کرده است. اما متاسفانه در مورد سازمان تامین اجتماعی این اتفاق نیفتاد در صورتی که اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی وزرا و معاونان رئیس جمهور هستند و بازنشستگان این سازمان کارگران زحمتکش جامعه بودند.

وی گفت: ترمیم حقوق بازنشسته های  کشوری و لشگری از بیت المال انجام می شود در صورتی که تامین اجتماعی دارایی خودش است و دولت باید بدهی اش به این سازمان بپردازد تا متناسب سازی حقوق آنها انجام شود. دولت را مکلف کنیم که متناسب سازی حقوق آنها را انجام دهد.

 

روتیتر: مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی:

مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی از پرداخت حقوق اسفند بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان زودتر از موعد مقرر خبر داد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری گفت: همه ماهه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان از بیستم الی سی ام پرداخت می شود لیکن با دستور مدیرعامل این سازمان، حقوق اسفند بازنشستگان عزیز زودتر از موعد مقرر و از هفته آتی پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره با اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت وزیان آور افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران مشاغل سخت وزیان آور به همراه مستمری اسفند مبلغ ترمیم شده متناسب سازی خود را نیز دریافت می کنند.

روتیتر: بر اساس ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری؛

بر اساس ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، سازمان تامین اجتماعی موفق به کسب جایگاه پنجم در حوزه ارتباطات مردمی شده و بر اساس اعلام این مرکز با توجه به حجم وظایف و تنوع خدمات ارائه شده به مردم قابل تقدیر است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اداره کل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به استناد نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و همچنین آیین نامه ها و دستورالعمل اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، هر ساله اقدام به ارزیابی و پایش الکترونیکی عملکرد وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی در حوزه ارتباطات مردمی می کند که نتایج نهایی آن در جشنواره شهید رجایی منعکس می شود.
شاخص های رسیدگی به ارتباطات مردمی و ارتباطات مردم و دولت به ترتیب با 15 و 20 امتیاز و در مجموع با 35 امتیاز عملکردی، مشتمل بر زیرشاخص هایی همچون درصد پاسخگویی به شکایات، درخواست ها و گزارش های مردمی، متوسط زمان رسیدگی به مطالبات مردمی، کیفیت پاسخگویی، ملاقات مردمی، تعامل و همکاری در راستای حل مشکلات مردمی، درصد رضایت مردم و.. است.
بر همین اساس و پس از اجرای فرایند سنجش و تحلیل داده ها، سازمان تامین اجتماعی در ارزیابی سال 99(عملکرد سال 98) به ترتیب با کسب 62/14 و 20 امتیاز در شاخص های مذکو�� و با مجموع 62/34 امتیاز از 35 امتیاز و از میان یکصد وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرایی، رتبه پنجم در حوزه ارتباطات مردمی را کسب کرد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top